زبان هنر بهترین ابزار برای انتقال پیام شهدا است/  راه شهدا نقطه مقابل جنگ شناختی دشمنان است

سردار آزادی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی برای برگزاری کنگره شهدا در استان ها ایجاد شود، گفت: زبان هنر بهترین ابزار برای انتقال پیام شهدا بوده و تولید آثار فاخر باید در نقشه راه کنگره های شهدا قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیح، ظهر امروز(۱۰ آذر) در آئین تجلیل از خادمین کنگره ملی ۳ هزار شهید استان ایلام، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی استان ایلام را به عنوان دژی محکم برای انقلاب و کشور بیان فرموند و این استان نقش مهمی در دفاع از کشور در دوران ۸ سال دفاع مقدس داشته است.

 

سردار عبدالرضا آزادی با بیان اینکه کنگره بزرگ شهدای استان که برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان با همراهی اقشار مختلف مردم برگزار شد کاری عظیم، مبتکرانه، تاثیرگذار و دلی بود، افزود: برگزاری کنگره بزرگ ملی سه هزار شهید ایلام، افتخاری بر افتخارات این استان افزود و سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص این کنگره بر تارک این استان ماندگار شد.

 

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر تداوم پاسداشت یاد و خاطره شهدا تاکید دارند، افزود: برگزاری کنگره شهدا پایان گرامیداشت یاد و خاطره شهدا نیست و این راهی است که باید ادامه داشته و نباید هیچگاه متوقف شود و یکی از نیازهای اساسی و حیاتی برای جامعه امروز است.

 

سردار آزادی با اشاره به اینکه ترویج  فرهنگ ایثار و شهادت صدقه جاریه است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که بزرگداشت یاد و خاطره شهدا کمتر از خود شهادت نیست و راز اقتدار یک ملت است، پیام شهید باید شنیده و انتقال داده شود و بهترین راه برای انتقال این پیام استفاده از زبان هنر است.

 

رئیس مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیح، گفت: برای انتقال پیام شهدا باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد، شهید مظهر ارزش های دینی، اخلاقی، ملی و انسانی است و  برگزاری کنگره شهدا انتقال پیام شهدا به عنوان نماد ارزش های دینی و ملی است.

 

وی با بیان اینکه اولین گام جنگ ترکیبی، جنگ شناختی است، افزود: دشمن در جنگ شناختی به دنبال این است که امید و باورهای اعتقادی را از ما بگیرد چرا که امید موتور محرکه برای پیشرفت و توسعه است و پیام شهدا نقطه مقابل این جنگ شهدا است و برگزاری کنگره شهدا یک امر امید آفرین است که به جامعه امید تزریق می کند.

 

رئیس مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیح بیان کرد: برابر سند ارتقای بسیج، هر استانی باید یک کنگره شهدا را برگزار کند و کنگره بعدی شهدای استان در سال ۱۴۰۵ برگزار شود و دبیرخانه دائمی برای برگزاری کنگره شهدا در استان ها ایجاد شود.

 

وی با بیان اینکه لازم است که یک هیئت اندیشه ورز با نقشه راه نقاط قوت و ضعف کنگره شهدای گذشته را شناسایی و احصا کند، گفت: بایستی سرگذشت پژوهی شهدای استان انجام و بانکی از اسناد و سرگذشت شهدا ایجاد شود و استان باید به سمت تولید کتاب های فاخر و فیلم سنمایی و آثار با نگاه هنری از سرگذشت شهدا حرکت کند.

 

سردار آزادی با تاکید بر اینکه تولید آثار فاخر باید نقشه راه برگزاری کنگره شهدا باشد، افزود:باید با استفاده از قلم و ابزار هنر دفاع مقدس را اثر بخش کرد  و فناورانه و متناسب با سن و ذائقه مخاطب تولیدات فاخر در خصوص انتقال پیام شهدا، در دستور کار قرار گیرد.

 

رئیس مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیح یادآور شد: حماسه هایی که شهدا در دفاع مقدس خلق کردند باید با زبان هنر و قلم بیان شود و ویترین یک استان می تواند در حوزه دفاع مقدس باشد و تولید آثار سینمایی فاخر در دستور کار قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه حمایت های لازم در خصوص تولید فیلم ماندگار در خصوص حماسه ها و شخصیت های استان ایلام در دوران دفاع مقدس انجام می شود، خاطرنشان کرد: استان ایلام در حوزه دفاع مقدس ظرفیت هایی بسیاری بالایی دارد و امید است که بتوان در این زمینه شاهد کارهای بزرگی در استان باشیم.

کد خبر 1236868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha