پیگیری ویژه ای برای توسعه زیرساخت ها و همچنین کیفیت هنر تئاتر استان داریم

عابدی با اشاره به نامناسب بودن زیراخت های هنر تئاتر در استان گفت: پیگیری ویژه ای برای توسعه زیرساخت ها و همچنین کیفیت هنر تئاتر استان داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر استان یزد در محل تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: 11 اثر به دبیرخانه ارسال شد که نهایتا 6 اثر در جشنواره شرکت کردند و آثار نیز ارائه شد.

 

وی افزود: دست تک تک هنرمندان و عوامل جشنواره و شرکت کنندگان را می بوسیم که چراغ تئاتر استان را روشن نگه داشتند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: ما متاسفانه زیرساخت های مناسبی برای تئاتر در استان و شهرستان ها نداریم و هم به لحاظ کمیت و کیفیت دچار آسیب هستیم که با قول های مسئولان در صدد رسیدگی به آنها هستیم و اقداماتی نیز شروع کرده ایم.

 

وی دامه داد: از فرمانداران و شهرداران درخواست داریم که رسیدگی و توسعه تئاتر را در دستور کار خود قرار دهند و دست هنرمندان تئاتر را بگیرند تا شاهد رونق در این زمینه باشیم.

 

عابدی گفت: تمام حمایت ها و وظایف خود را پیگیری می کنیم  توقع ما از هنرمندان حوزه تئاتر بیشتر  از اینها است و امیدواریم که با توجه بیشتر نویسندگان و کارگردانان شاهد تولید آثار عمیق و با کیفیت باشیم و از این ابزار اثرگذار فرهنگی اجتماعی برای فرهنگ سازی در موارد مختلف و کاهش آسیب های اجتماعی قرار دهند.

 

وی بیان کرد: در این جشنواره اولویت های ما خانواده، فرهنگ سازی، کمک به توسعه فرهنگی و اجتماعی استان و حتی غیر فرهنگی مانند آب بود و در جشنواره نیز جایزه ویژه ای برای آن قرار دادیم که که امیدواریم هنرمندان ما نیز دقت نظر داشته باشند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: در حوزه آموزش نیز برنامه ریزی کرده ایم و کارهایی نیز انجام داده ایم.

 

وی بیان کرد: علی رغم فشارهای ناجوانمردانه شاهد شرکت هنرمندان  و استقبال مردمی در این جشنواره بودیم که برای ما خوشحال کننده بود.

 

کد خبر 1236905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha