نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به توفیقات خوبی در عرصه جنگ های الکترونیک دست یافت

امیر دریادار دوم تاج الدینی با اشاره به توفیقات نیروی دریایی در عرصه ساخت موشک و جنگ های الکترونیک گفت: در حال حاضر قریب ۹۰ ناوگروه به طور دائم جهت دفاع از منافع جمهوری اسلامی در دریاها حضور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ امیر دریادار دوم مصطفی تاج الدینی، در سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه(11 آذر) به مناسبت هفتم آذر، روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به رشادت های این نیرو از سال 1359 گفت: نیروی دریایی کاری کرد کارستان و طومار نیروی دریایی عراق را در هم پیچید{با عملیات مروارید}  به گونه ای که علاوه بر قطع خطوط مواصلاتی و انهدام سکوهایی که اقتصاد نفتی و جنگ عراق را مدیریت می کردند تا مدتها پس از جنگ، خطوط مواصلاتی آن قطع و عملاَ در عرصه کارزار حضور فعالی نداشت.

 

 

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین از دلاورمردی های ناوچه همیشه قهرمان پیکان و پرسنل دلیر آن یاد کرد که در قعر آب های خلیج فارس آرمیده و به این آب های نیلگون عزت بخشیدند.

 

 

وی با بیان اینکه اقدامات نیروی دریایی مانند مابقی نیروهای مسلح به زمان جنگ محدود نشد؛ اظهار کرد: فعالیت های این نیرو نیز بعد از جنگ دو چندان شد و تلاش کردند بعد از جنگ بتوانند با ارتقا توانمندی ها و تجهیزات بازدارنده عرصه را به روز نگه دارند.

 

 

امیر تاج الدینی ادامه داد: به همین لحاظ نیروی دریایی علاوه بر اقداماتی که به دریا محدود نمی شود برای اینکه بتواند از اقتصاد در جنگ پشتیبانی کند 1500 کشتی را در آن زمان اسکورت کرده و نگذاشتند کوچکترین خدشه ای به اقتصاد وارد شود.

 

 

وی افزود: بعد از جنگ و بعد از دریافت فرمان فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر راهبردی بودن نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، توان دو چندان را به میدان آوردیم تا با تحریم های ظالمانه ای که تلاش می کرد در عرصه تجهیزات دریایی ما را محدود کنند، تهدیدات را تبدیل به فرصت کنیم و این کار را کردیم.

 

 

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه عرصه دریا علاوه بر نیاز به رزمندگان مخلص و خداجو و متخصص نیاز به تجهیزات و تکنولوژی دارد؛ گفت: عرصه جنگ در دریا پیچیدگی بیشتری نسبت به خشکی دارد و یکی از اقدامات پس از جنگ این بود توان آمادگی رزم را به روز نگه داریم و با همکاری با دانشگاه ها به مرحله ای از توانمندی رسیدیم که در عرصه ساخت ناوشکن ورود کردیم.

 

 

وی در همین باره به ساخت ناوشکن های جماران، سهند و دماوند و ناوچه جوشن، پیکان و... اشاره و بیان کرد: یکی از پیچیدگی های عرصه دریا وجود زیردریایی ها است که خوشبختانه با همت و تلاش مضاعف به تکنولوژی ساخت آن دست یافته و زیردریایی های غدیر و فاتح را ساختیم و در عرصه های موشکی و جنگ های الکترونیک و... نیز توفیقات خوبی یافتند و این مسیر ادامه دارد.

 

 

امیر دریادار تاج الدینی افزود: علاوه بر تکالیفی که به عنوان نیروهای مسلح داریم بحث حضور در سواحل مکران و به دست گرفتن پرچم آبادانی و حضور در کنار مردم و کمک به محرومیت زدایی است که در جاسک و چابهار در 10 سال گذشته پیشرفت های چشمگیر داشتند و در خدمات آموزشی و پزشکی و در سیل و زلزله کمک مردم بودند.

 

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر قریب 90 ناوگروه به دریا اعزام کردیم که علاوه بر رزمایش های مختلف که با حضور کشورهای مختلف در حال اجرا دارند، این ناوگروه ها با طول مأموریت دو تا سه ماه دائم جهت دفاع از منافع جمهوری اسلامی در دریاها حضور دارند.

 

 

امیر دریادار تاج الدینی در پایان گفت: ناوشکن های نیروی دریایی در حال حاضر قریب 10 هزار مایل دورتر در حال دریانوردی و دفاع از منافع جمهوری اسلامی و اهتزار پرچم کشور در پهنه آب ها نسبت به مأموریت  خود اقدام می کنند.

کد خبر 1236934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha