قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها برگ زرینی در کارنامه مجلس یازدهم است

محمدبیگی گفت: اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران برگ زرینی برای مجلس یازدهم بوده و امروز هیچ قدرتی در دنیا حق و اجازه حمله به ایران را ندارد و بر اساس قانون راهبردی ما اجازه دفاع داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، فاطمه محمدبیگی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۱۱ آذر) در مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: در طول ۲ و نیم سال گذشته مجلس یازدهم این افتخار را داشت در عرصه تقنینی و حکمرانی قانونگذاری کشور، خدمت به مردم، مطالبه گری حق و حقوق مردم و در عرصه جامعه سازی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی کارهای بسیاری را به منصه ظهور برساند.

 

نماینده مردم قزوین  در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه به دلیل وجود جنگ ترکیبی و سیاه نمایی رسانه های معاند به خصوص در ۲ ماه گذشته، شاهد لجن پراکنی ها، دروغ پردازی ها و جنگ روایت ها بودیم و در این زمینه خسارت هایی به کشور و ملت ایران وارد شد و عزیزانی را از دست دادیم، اما اتفاقات امیدآفرینی در مجلس روی داده است.

 

۲۲ قانون و مصوبه برای حل مسائل اساسی کشور در مجلس یازدهم

وی عنوان کرد: برگ زرین مجلس در حوزه قوانین مرتبط، ۲۲ قانون و مصوبه در طی ۲  و نیم سال اخیر بوده که همه مصوبات در جهت مسائل اساسی کشور به خصوص در حوزه اقتصاد و معیشت بوده است.

 

محمدبیگی اعلام کرد: برای نمونه تسهیل صدور مجوز کسب و کار، طرح جهش تولید دانش بنیان و حذف امضاهای طلایی گامی موثر برای عدالت در برخورداری از پروژه های سرمایه گذاری در کشور و رفع موانع اشتغالزایی بود که در ۲ و نیم سال گذشته سالانه به طور متوسط بین یک تا ۲ درصد افزایش اشتغال در کشور داشتیم و در استان قزوین این امر ملموس است و امروز اگر جوانی بخواهد در شرکت های و بخش خصوصی کار کند به خوبی می تواند وارد کار شود البته در حوزه اشتغالزایی تخصصی مشکل داریم.

 

وی توضیح داد: اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران برگ زرینی بوده و امروز هیچ قدرتی در دنیا حق و اجازه حمله به ایران را ندارد و بر اساس قانون راهبردی ما اجازه دفاع داریم.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما در قانون جهش تولید دانش بنیان ۱۱ هزار میلیارد برای حمایت از تولید و کسب و کار دانش بنیان در نظر گرفتیم و در اشتغالزایی هم ۱۸ هزار میلیارد تومان به استان ها برای بودجه اشتغالزایی اختصاص دادیم.

 

وی تصریح کرد: حقوق سربازان چند برابر شد و تسهیلات ازدواج به پنج برابر افزایش یافت، در حوزه قانون خانواده و جمعیت یک هزار و ۸۰ خانواده دارای فرزند سوم به بعد (متولد جدید) تسهیلات در حوزه مسکن یا واحد مسکونی دریافت کردند و در استان قزوین ۷۸۰ خانواده دارای سه فرزند ثبت نام کردند که ان شاالله تا ۲ سال آینده مسکن شان را تحویل می گیرند.

 

۲۴۱ هزار خانواده تسهیلات فرزندآوری دریافت کردند

محمدبیگی گفت: بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برای وام فرزندآوری داشتیم که ۲۴۱ هزار خانواده این وام را دریافت کردند.

 

وی اضافه کرد: صندوق بیماران صعب العلاج اقدام دیگری بود که به کوشش دولت سیزدهم و مجلس یازدهم عملیاتی شد و ۵ هزار میلیارد تومان برای این صندوق در نظر گرفته شده است.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: پیگیری پروژه های بزرگ مانند چشمه نور را داشتیم که ابرپروژه ای در استان است که ۲۵۰ میلیارد تومان امسال برای این پروژه بودجه در نظر گرفته شد و در خصوص بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی توانستیم یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر بگیریم.

 

وی ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی در حوزه محرومیت زدایی داشتیم که همه اینها با تعامل مجلس و دولت و مجمع نمایندگان صورت گرفته است و مجمع نمایندگان استان طی ۲ و نیم سال گذشته بسیار هماهنگ عمل کرده است و این امر سبب شده تا پروژه های خوبی به سرانجام برسد.

 

محمدبیگی اضافه کرد: در بحث جهاد آبرسانی، بیش از ۱۵۰ روستا در لیست آبرسانی قرار دارند که با اعتبار زیادی این موضوع به دست پرتوان بسیج سازندگی و جهاد آبرسانی در اداره آبفا و آب منطقه ای در دست انجام است و در حوزه محرومیت زدایی شاهد گازرسانی به ۱۳۷ روستا هستیم.

 

حیا و عفت ستیزی روی میز دشمن

وی بیان کرد: در حوزه مسائل مختلف کارگران چند مصوبه بزرگ داشتیم بیمه کارگران ساختمانی عملیاتی شده و ۱۴ هزار کارگر در استان و در کشور یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بیمه می شوند.

 

نماینده مردم قزوین  در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما دنبال طرح شفافیت آرا بودیم که مراحل نهایی را می گذراند؛ طرح شفافیت قوای سه گانه منجر به شفافیت در آرا، شفافیت مالی مسئولان، مکاتبات مسئولان و ادارات، پروژه های جذب سرمایه گذاری، شفافیت پروژه های اشتغالزایی و شفافیت در مجوزها کسب و کار ها شده و رانت ها و ویژه خواری ها را پایان می دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: در زمینه عفاف و حجاب هم پیگیر اجرای قوانین در این حوزه هستیم و امروز پروژه های حیاستیزی، عفت ستیزی و بی سامانی خانواده روی میز دشمن است و از مسئولان فرهنگی می خواهیم این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند.

 

کد خبر 1236960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha