ایام فاطمیه بهترین فرصت برای بیان حقایق اسلام و جهاد تبیین است

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه شیوه نامه جهاد تبیین خود را ترسیم کرد گفت: ایام فاطمیه بهترین فرصت برای بیان حقایق اسلام و جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، آیت الله حسینی همدانی طی خطبه های نماز جمعه ۱۱ آذر با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها یکی از برجسته ترین سخنرانی ها در بیان سیاست های اسلامی و علل انحطاط جوامع است. 

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: ایام فاطمه بهترین فرصت و زمانی است برای بیان حقایق اسلامی و جهاد تبیین است که دلسوزان و آگاهان با توجه به این برهه زمانی می توانند به آن توجه کنند. 

 

به گفته وی، حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان بانو و انسانی مجاهد، بصیر، آگاه در زمانه ای وارد میدان مبارزه و قیام شد که دشمنان قصد داشتند با بهره مندی از ابزار رسانه فعالیت کنند. 

 

وی اظهار کرد: آن بانوی مجاهد، با خطبه فدکیه شیوه نامه جهاد تبیین خود را ترسیم کرد و اینکه امروز باید با نگاه به این الگوی شاخص در جریان اجتماعی نقش ایفاء کنیم و بی تفاوت نباشیم. 

 

امام جمعه کرج تصریح کرد: خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان شیوه نامه جهاد تبیین در ابتدا به جریان جدایی دین از سیاست می پردازند و سپس به کلام و دستورات دین به عنوان ریسمان الهی تأکید دارد. 

 

وی با اشاره به اهمیت عدالت خواهی و مطالبه گری توضیح داد: حضرت زهرا سلام الله علیها در جریان سرکوبی باطل به روشی تبیینی اقدام کرد و پرچم مقاومت و مطالبه گری را بالا برد. 

 

خطیب نمازجمعه کرج تصریح کرد: برای مقابله با حملات دشمنان باید مجهز به روش جهادکبیر بود؛ دشمنان قصد دارد میان آحاد اجتماع مسلمانان فاصله و نفاق ایجاد کنند ولی باید بدانند که ملت ایران با تمام قومیت ها، سپاهی را مقابل دشمنان تشکیل داده اند. 

 

امام جمعه کرج ادامه داد: دشمنان با رویه بی قانونی سعی داشته اند که زمینه های دشمنی خود را قوت دهند در حالی که قانون اساسی از مترقی ترین قانون ها برای اداره جامعه است و باید هوشمندانه به آن نگاه کرد چرا که هدف دشمن از برخورد با این قانون ضربه زدن به اصل ولایت فقیه است. 

 

نماینده ولی فقیه در ادامه خاطرنشان کرد: همه باید قانون را محترمبشماریم در مسیر بی قانونی دشمنان هدف های خود را طرح ریزی کرده اند و اگر قانون نباید دچار هرج و مرج می شویم. 

 

 

 

 

کد خبر 1236986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha