کشف حجاب ابزار دشمن در تقابل با اکثریت است

حجت‌الاسلام حبیبی با بیان‌اینکه اسلام دین غالب است و حجاب از احکام دینی می‌باشد و به حکم دموکراسی باید به حقوق اکثریت احترام گذاشت، گفت: کشف حجاب ابزار جدید تقابل با اکثریت مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام هادی حبیبی در خطبه‌های نماز جمعه خمام،اظهارکرد: بعضی از فضائل اخلاقی ریشه‌ای هستند و باعث پیدایش صفت‌های دیگر می‌شوند و از آن جمله صفت‌ها می‌توان از غیرت نام برد.

 

امام جمعه خمام با بیان‌اینکه غیرت یعنی مرزبانی و تغییر حال در برابر آنچه که برای انسان اهمیت دارد، افزود: شهید مطهری می‌فرمایند« پاکی جامعه در گرو غیرت جامعه است.»

 

وی با اشاره به اینکه خدا خودش غیرتی است و غیور را هم دوست دارد، تصریح‌کرد: کسانیکه در برابر فساد و فسق و فجور از خود حرکتی نشان نمی‌دهند مرده متحرک هستند.

 

حجت‌الاسلام حبیبی، یکی از مهم‌ترین اقسام غیرت را غیرت هویتی و فرهنگی دانست و خاطرنشان‌کرد: بعضی از افراد در این زمینه آسیب دیده‌اند و دچار بی‌غیرتی فرهنگی شده‌اند.

 

خطیب نماز جمعه خمام با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم در ظاهر به ایرانی و اسلامی بودن خود افتخار کنیم و شعار بدهیم چون ایران نباشد تن من مباد، اما در عمل اینگونه نباشیم، ادامه داد: در این ایام برخی از خواص غافل و بی‌بصیرت در مصاحبه‌ها و مناظره‌ها و بیانیه‌های خود گفته‌اند برای جمع کردن بساط اغتشاش تنها راه؛ مذاکره با آمریکا و شنیدن صدای مردم است.

 

وی به بیان مقام معظم رهبری که« روشن‌بین باشید آمریکا مذاکره نمی‌خواهد باج می‌خواهد و هیچ ایرانی با غیرتی باج نمی‌دهد.» اشاره کرد و اضافه‌کرد: این آقایان همان‌هایی هستند که می‌گفتند می‌شود با آمریکا مذاکره کرد و به نتیجه رسید؛ بارها مذاکره کردند اما جزء باج دادن به آمریکا هیچ محصولی نداشت.

 

حجت‌الاسلام حبیبی با بیان‌اینکه اعتراض حق قانونی مردم است اما آیا کسانی که نیروهای امنیتی ما را سلاخی می‌کنند، مسجد را آتش و می‌سوزانند و بین مردم رعب و وحشت ایجاد می‌کنند آیا این اعتراض است، گفت: شخصی که خودش می‌گوید بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان در ماه درآمد دارد و از برکت آرامش و امنیت جمهوری اسلامی به پول و پله رسیده به سید روح‌الله عجمیان شهید بسیجی که گچ‌کار روزمزد است چون طرفدار انقلاب و نظام اسلامی بوده، آنگونه به شهادت می‌رسانند آیا او جزو مردم است.

 

امام جمعه خمام با اشاره به اینکه صدای آمریکا که در داخل با زور، ترور، اوباش‌گری و مردم آزاری در می‌آید را صدای ملت معرفی می‌کنند، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند« صدای رعد آسای ملت در ۱۳ آبان و تشیع شهدا بلند است.»

 

وی با بیان‌اینکه اسلام دین غالب است و حجاب از احکام دینی است و به حکم دموکراسی باید به حقوق اکثریت احترام گذاشت، تصریح‌کرد: اینکه می‌گویند حجاب اختیاری است، بی‌حجاب و با حجاب باید آزاد باشند، این حرف ظاهر قشنگی دارد اما قرائت دیگری از تقابل خشن با دموکراسی است.

 

حجت‌الاسلام حبیبی، کشف حجاب را ابزار جدید تقابل با اکثریت مردم دانست و خاطرنشان‌کرد: اخیرا افرادی فریب خورده‌، تاج فرشته‌ها را از سر علما بر می‌دارند مردم با این‌ها همراه نیستند، مردم ما با فرهنگ هستند و دوستدار علما می‌باشند.

 

خطیب نماز جمعه خمام با تبریک ۱۶ آذر روز دانشجو، افزود: دانشجوی ایرانی ضد آمریکا و ضد استعمار و سلطه است.

 

حجت‌الاسلام حبیبی با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه(س)،اظهارکرد: ما هرچه داریم از اسلام و تشیع و به برکت حضرت صدیقه طاهره(س) است.

 

 

کد خبر 1236991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha