کتاب «د مثل دوستی» در کاشان رونمایی شد

طی مراسمی کتاب « د مثل دوستی» اثر تالیفی حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری در کاشان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان، در نشستی صمیمانه با حضور غلامرضا حیدری ابهری؛ نویسنده کتاب کودک و نو‌جوان، رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشان، جمعی از مسئولان محلی و اعضای کودک و نوجوان، کتاب «د مثل دوستی» با همکاری کتابخانه عمومی ملامحسن فیض کاشانی در تالار فرهنگ اداره کتابخانه های عمومی کاشان رونمایی شد.

 

نویسنده کتاب «د مثل دوستی » اظهار داشت: کتاب هایی که بنده در حوزه کودک و نوجوان نوشته ام بر اساس نیازی بوده که در جامعه وجود داشت. والدین باید خودشان اهل مطالعه و کتابخوانی باشند و همراه با کودکانشان به مطالعه بپردازند تا کتاب و کتابخوانی در کودک نهادینه شود.

حجت‌الاسلام غلامرضا حیدری ابهری افزود: توصیه اصلی من به کودک و نوجوان این است که هر کسی کمال را دوست دارد و اگر کودکی انس به کتاب در وجودش نباشد قطعاً موفق نخواهد شد و به کمال کامل نخواهد رسید.

 

این نویسنده ادامه داد: این جهان، جهان دانش است، دانش شبیه قدرت است هر چه این اندوخته تقویت شود زندگی راحت تر خواهد بود و برای هموارتر شدن این مسیر، کتاب خواندن مهمترین امر است.

 

در ادامه این مراسم، زهرا عبدی کارشناس ادبیات و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان گفت: از دیدگاه من، عوامل مهمی در شخصیت انسان موثر است اما سه عامل در شخصیت فرد مهم تر است و آن وراثت، خود و محیط اجتماعی است.

وی افزود: در حال حاضر تاثیر محیط اجتماعی در جامعه روشن تر و پررنگ تر شده است. توصیه اصلی من به مسئولان و مدیران فرهنگی این است، آبشخور فرهنگی کودک و نوجوان توسط ما تأمین می‌شود پس کتابی که چاپ می شود، فیلم یا انیمیشن کودک که ساخته می شود همه و همه باید در راستای غنای فرهنگی و دینی کودک و نوجوان باشد.

 

عبدی ادامه داد: چگونگی علاقه مند کردن کودکان به کتابخوانی در هر منطقه‌ای فرق دارد و نمی توان برای همه آنها یک نسخه ثابتی در نظر گرفت.

 

در ابتدای این برنامه معرفی برخی از کتب حجت‌الاسلام غلامرضا حیدری ابهری تحت عنوان نشست کتابخوانی که شامل «خداشناسی قرآنی کودکان»، «محمد (ص)مثل گل بود»، «دایره المعارف اسلام برای کودکان»، «با امام سجاد (ع) »، «مهربانترین پیامبر»، «پول خدا بچه ها» توسط اعضا کودک و نوجوان انجام شد و در ادامه از کتاب «د مثل دوستی: برای پرورش عقلانیت در روابط اجتماعی» به قلم غلامرضا حیدری ابهری رونمایی شد.

کد خبر 1236999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha