انقلاب اسلامی سد محکمی در مقابل حضور آمریکا و غرب در منطقه شد

حجت الاسلام سیادت با بیان اینکه تمامی آرزوهای رژیم صهیونیستی، انگلیس و آمریکا در زمینه مهار ایران به گور رفته و با شکست مواجه شده، گفت: انقلاب اسلامی سد محکمی در مقابل حضور آمریکا و غرب در منطقه شد و هویت جدیدی را به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سید رحمت الله سیادت» ظهر امروز (۱۱آذر ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به راه های شناخت گناه از منظر قرآن کریم و حضرات معصومین علیهم السلام اشاره و اظهار کرد: ما اگر بخواهیم گناه نکنیم، نخست باید گناه خودمان را بشناسیم و در رفتار شبانه روزی مان دقت کنیم و گناه افراد با توجه به جایگاه اجتماعی آنها فرق دارد.

 

امام جمعه پاتاوه افزود: گناه، گناه است، وقتی افراد ممتاز گناه را انجام دهند، جرم گناه در آن افراد بیشتر هم خواهد بود.

 

وی ادامه داد: خداوند متعال به پیامبر اسلام هشدار داده که «به همسران خودت بگو شما با زن های دیگر فرق دارید، اگر شما گناه کنید دو گناه در نامه عملتان ثبت می شود، یک گناه به خاطر خودتان و گناه دیگر شما منسوب به پیامبر هستید، آبروی پیامبر را هم خدشه دار می کنید».

 

حجت الاسلام سیادت با اشاره به اینکه امام صادق(ع) فرمود: «پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم روزی هفتاد مرتبه توبه می کرد، بدون از این که گناهی انجام داده باشد»، یادآور شد: خداوند در قرآن می فرماید: «به درستی که خداوند توبه کنندگان را بسیار دوست دارد».

 

خطیب جمعه پاتاوه از لسان مبارک امام جواد (ع)، تصریح کرد: «به تاخیر انداختن توبه خود فریفتگی است و عذر و بهانه آوردن در برابر خداوند موجب هلاکت و پافشاری بر گناه در امان ماندن است، از مکر الهی و در امان نباشند از مکر خدا مگر گروه زیانکار».

 

​​​​​​​وی در خطبه سیاسی نماز ابتدا با تبریک 16 آذرماه، روز دانشجو و با بیان اینکه دانشجو مؤذن جامعه و 16 آذر طلیعه استکبار ستیزی دانشجویان است، به سخنانی از رهبر معظم انقلاب اشاره و بیان داشت: «دانشجو و دانشگاهی قشر برگزیده جامعه اند. این تعارف نیست. شما امید آینده کشورید. در واقع، پاره دل ملت و دلبستگی بلندمدت ملت، شما هستید. دانشجو یک روشنفکر تمام عیار مسلمان است، متدین است. دانشجو در واقع جزو مجموعه هایی است که وجدان بیدار ملت را و جهت‌گیری‌های آن را نشان می دهد».

 

حجت الاسلام سیادت بابیان اینکه باید دانشجو بسیار آگاهانه با مسائل برخورد کند، افزود: دانشجو باید وضعیت خود، وضعیت محیط خود، تهدیدها و فرصت ها، دشمن ها و دشمنی ها را بشناسد، این انتظار ما از دانشجو است.

 

امام جمعه پاتاوه در بخش دیگری از خطبه دوم با اشاره به شکست راهبردی آمریکا در غرب آسیا از انقلاب اسلامی به محورهای بیانات گهربار رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با بسیجیان در تاریخ پنجم آذر ماه سال جاری اشاره و اظهار کرد: «تبدیل تهدیدها به فرصت از ملکات خدادادی امام خمینی(ره) با تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی بود.

 

وی به تعابیر عجیب و ادبیات فاخر در مدح بسیج اشاره کرد و افزود: تبیین معنای تعبیر قرآنی( شجره طیبه) برای بسیج از سوی امام راحل مهم ترین و حساس ترین نقطه در منطقه راهبردی غرب آسیا، ایران است.

 

حجت الاسلام سیادت با بیان اینکه تمامی آرزوهای رژیم صهیونیستی، انگلیس و آمریکا در خصوص مهار ایران به گور رفته و باشکست مواجه شده، اظهار کرد: انقلاب اسلامی سد محکمی در مقابل حضور آمریکا و غرب در منطقه شد و هویت جدیدی را به وجود آورد.

 

امام جمعه پاتاوه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی همچون بوی گل و هوای بهاری است که خودش در فضا پیچیده می شود و کسی نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

 

وی در فراز پایانی خطبه ها با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها الگوی جهاد تبیین یک رهبر واقعی با جهادی نمونه، همان طور که حضرت امام خمینی (ره) فرمود: «اگر آن حضرت مرد بود، پیغمبر می شد»، یعنی یک رهبر به تمام معنا، مثل یک پیغمبر عموم بشر است.

 

حجت الاسلام سیادت عصر قیام فاطمی سلام الله علیها را عصر تقابل ترور و تبیین، ترور شاخص ها، شخصیت ها و شخص ها دانست و افزود: انکار ضرورت حکومت الهی با ترفند تقسیم قدرت یعنی فتنه سقیفه، تقدس زدایی از ساحت رهبران الهی، راهبرد تبیین شاخص ها، شخصیت ها و شخص ها آنچه باید در برابر این ترورها انجام گیرد.

کد خبر 1237025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha