نسل جدید با برگزاری جشنواره تئاتر از شخصیت میرزا کوچک جنگلی الهام می‌گیرد

مسافر آستانه فرهنگ مقاومت بر مبنای آزادی‌خواهی را درسی از میرزا کوچک خان جنگلی برای نسل جدید دانست و گفت: نسل جدید با برگزاری برنامه‌هایی مانند جشنواره تئاتر از شخصیت میرزا کوچک جنگلی الهام می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حسین مسافر آستانه امروز (جمعه، 11 آذر) در اختتامیه نخستین تئاتر خیابانی سردار جنگل از برنامه های کنگره بین‌المللی شهید میرزاکوچک خان در تالار مرکزی رشت اظهار داشت: یکی از راه‌هایی که فرهنگ می تواند نهادینه شود ثبت و ضبط آن در مفاهیم هنری است. 

 

دبیر نخستین جشنواره تئاتر خیابانی سردار جنگل با بیان اینکه برگزاری چنین رویدادهایی در نهادینه شدن یک فرهنگ و مفهوم کمک شایان توجهی می‌کند ابراز داشت: هنر نمایش یکی از مؤثرترین هنرها برای دستیابی به اهدافمان در این زمینه محسوب می‌شود.

 

مسافر آستانه با تاکید بر اینکه هنر نمایش می تواند مفاهیم ارزشمند با پیوند تاریخی و یا با پیوند معاصر را به یک فرهنگ جاری تبدیل کند افزود: میرزا کوچک خان جنگلی شخصیتی برجسته و منحصر به فرد تاریخ مبارزات پرافتخار مردم استان گیلان است و از طریق برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌توان کاری کرد تا نسل جدید از شخصیت میرزا الهام بگیرد. 

 

وی در پایان فرهنگ مقاومت بر مبنای آزادی‌خواهی را درسی از میرزا کوچک خان جنگلی برای نسل جدید دانست و خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر خیابانی سردار جنگل قادر است این فرهنگ را برای نسل امروز تبیین و ترویج کند.

کد خبر 1237026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha