مساجد پایگاه همدلی برای مبارزه با توطئه های دشمنان هستند

مساجد کانون همدلی و هم افزایی مردم و پایگاه بصیرت افزایی در راستای مقابله با توطئه های دشمنان هستند.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛

جايگاه مسجد، اختصاص به قشر و گروه خاصي ندارد و در طول تاريخ اسلام همواره مورد استفاده تمام اقوام و اصناف و گروه‌ها بوده است.

 

دشمن می داند که مساجد به عنوان حلقه های اتصال وحدت و همدلی مسلمانان و سد محکمی در برابر دسیسه ها و توطئه های بیگانگان است بنابراین باید تقویت مساجد در راس امور باشد.

 

در شرایط کنونی، انسجام مسلمانان و نمازگزاران با برگزاری برنامه های منسجم فرهنگی، اجتماعی، معنوی در سنگر مسجد قوت و قدرت بیشتری باید داشته باشد.

 

مساجد باید پایگاهی برای آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در جامعه باشد و با جذب اقشار مختلف مردم در راستای خنثی شدن توطئه های دشمنان اقدام کنند.

 

مساجد از نظر ديني، سياسي، فرهنگي و اجتماعي پايگاهي است براي مقابله با جبهه‌هايي که دشمنان بر روي مسلمانان باز مي کند.
 

حجت الاسلام علی هاشمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، با اشاره به توطئه های دشمنان، اظهار داشت: باید با ارائه برنامه های کیفی در راستای بصیرت افزایی و آگاهی بخشی در مساجد اقدام شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اگر امروز دشمن فرهنگ مردم را هدف گرفته است، افزود: مقابله با توطئه های دشمنان نیازمند برنامه ریزی دقیق و سریع است.

 

وی خاطرنشان کرد: مساجد بهترين مکان براي مقابله با آن و تبليغ دين و فرهنگي ديني است و بهترين نتيجه از لحاظ پيشرفت فرزندانمان را نصيب ما خواهد کرد.
 

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به نقش خانواده ها در حفظ جايگاه مساجد، اظهار کرد: خانواده ها با ترويج فرهنگ مسجد و تشويق فرزندان نقش موثري در حفظ مساجد به عنوان پايگاه هاي مقابله با تهاجمات دشمنان دارند.

 

وی با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت همدلی در مساجد، اظهار کرد: همدلی و وحدت صرف انرژی های عملیاتی در مقابله با دشمن و توسعه جامعه می‌شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر ضرورت ایجاد پیوند مسجد با خانه و مدرسه، خاطرذنشان کرد: این سه مکان از عوامل اصلی شکل‌دهی شخصیت نسل جوان  است و باید برای تربیت صیحیح نسل جوان و نوجوان به استحکام این پیوند توجه بیشتری شود.

 

ضرورت تقویت برنامه فرهنگی در عرصه مجازی

 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهدای پشت بازار خرم آباد هم با اشاره به توطئه های دشمنان افزود:امروز دشمنان در جنگ نرم تلاش می‌کند  از بین خود ما سرباز بگیرد، که لازم است با تقویت برنامه های مسجد محور و محله محور به دشمن اجازه نفوذ ندهیم.

 

حجت الاسلام « امیر حسین خسروی» افزود: دشمنان نظام اسلامی با برنامه‌ریزی عقاید و باورهای دینی مردم به‌ویژه جوانان را نشانه گرفته‌اند و با شبهه‌افکنی و فرقه‌سازی‌ می‌کوشند این باورها را تضعیف کنند و نقش مساجد در خنثی‌سازی این توطئه برجسته است.

 

وی خاطرنشان کرد: بصیرت افزایی و آگاهی بخشی و بهره گیری از فضای مجازی برای مقابله با توطئه های دشمنان باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام خسروی با بیان اینکه مساجد باید پایگاه قوی تربیت و مقابله با آسیب‌های اجتماعی باشد، اظهار کرد: شاکله و منشاء حرکت انقلاب اسلامی از مساجد بوده و همواره این ظرفیت والا وجود دارد.

 

وی افزود: برای بهره‌برداری صحیح و کاربردی از ظرفیت مساجد به‌خصوص در روشنگری و آگاه‌سازی نسل جوان از توطئه‌های دشمنان، باید این مراکز از با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به‌صورت‌ شبانه‌روزی  فعالیت های جذاب و اثربخش داشته باشند.

 

حجت الاسلام خسروی اظهار کرد: مساجد بهترین مکان برای مقابله باتوطئه های دشمنان، تبلیغ دین و برنامه ریزی فرهنگی است.

کد خبر 1237169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha