دستگاه قضا با تفکیک معترضین متناسب با انگیزه افراد در اغتشاشات اخیر برخورد می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی گفت: دستگاه قضایی استان ضمن تفکیک معترضین و افرادی که بصورت هیجانی در این اغتشاشات حضور داشته‌اند با عناصر و محرکین اصلی، متناسب با انگیزه و اقدام این افراد، برخورد لازم و قاطع را انجام خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی ظهر شنبه (12 آذرماه) در سومین جلسه مشترک با شورای معاونین و روسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های تابعه استان کردستان بر لزوم برنامه‌ریزی مدون مدیران دستگاه قضایی استان در جهت متعارف شدن شعب دادگستری تا پایان سال جاری تاکید کرد و ضمن تقدیر از مدیران قضایی استان در رسیدگی قاطع به پرونده اغتشاشگران حوادث اخیر استان، اظهار داشت: بر اساس آموزه‌های قرآنی و اسلامی، ابتلا و آزمایش انسان در دوران مختلف یکی از سنت‌های الهی است و خیلی از افراد در این آزمایش‌ها امتحان شدند و باید آگاه باشیم که همواره فتنه و دسیسه‌های دشمنان اسلام در کمین است.

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: این شیوه از اعتراض در هیچ جای دنیا بهیچ وجه قابل قبول نیست و متاسفانه مشاهده شد که از اعتراض به اغتشاش تبدیل شد و در نهایت قساوت قلب با استفاده از سنگ، قمه و چاقو اغتشاشگران به خیابان‌ها آمده و مقاصد دیگری را دنبال می‌کردند.

 

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: بنابر تاکیدات ریاست محترم قوه قضاییه، در دادگستری استان کردستان از همان ابتدای اغتشاشات شعب ویژه رسیدگی به این پرونده‌ها تشکیل شد و با نظارت مستقیم روسای دادگستری و دادستان‌های استان به پرونده متهمین رسیدگی و احکام متناسب صادر می‌شود.

 

وی خطاب به روسای دادگستری و دادستان‌های استان کردستان بر تنظیم و اعلام هر چه سریعتر مشخصات پرونده تمامی اغتشاشگران به حوزه ریاست دادگستری کل استان تاکید کرد و افزود: دستگاه قضایی استان ضمن تفکیک معترضین و افرادی که بصورت هیجانی در این اغتشاشات حضور داشته‌اند با عناصر و محرکین اصلی، متناسب با انگیزه و اقدام این افراد، برخورد لازم و قاطع را انجام خواهد داد.

 

عالی‌ترین مقام قضایی استان به روسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های تابعه استان دستور داد در ملاقات‌های مردمی حتی‌الامکان سعی کنند مشکلات مردم را در آن شهرستان‌ها حل و فصل کنند و از مراجعه مردم به مرکز استان با عنایت به صعب‌العبور بودن جاده‌های استان خودداری شود.

 

وی تصریح کرد: مدیران قضایی، قضات و کارکنان دادگستری استان باید با رعایت اصل تکریم ارباب رجوع، به دور از غرور و تکبر و با خوش اخلاقی و خوش رفتاری با دقت به حرف مردم گوش دهند و درصدد حل مشکلات حقوقی و قضایی شان برآیند.

 

وی خاطرنشان ساخت: قضات استان باید در خصوص صدور قرارهای تامین منتهی به بازداشت، ضمن پرهیز از بازداشت‌های غیر ضرور در خصوص صدور قرارهای تامین منتهی به بازداشت متهمین با نهایت دقت و وسواس عمل کنند تا تعداد آمار بازداشت‌های منتهی به قرار منع تعقیب و برائت به حداقل برسد و از تضییع حقوق متهمین جلوگیری شود.

 

رییس کل دادگستری استان کردستان بیان داشت: هرچند که قریب به دو ماه از اغتشاشات اخیر می گذرد و این مسائل اقدامات دستگاه قضایی و ضابطین را تحت الشعاع قرار داده، لیکن دادگستری استان از سیاست‌های عالی قوه قضاییه از جمله تحقق سند تحول و تعالی غافل نبوده و پیگیری این سیاست‌ها از اولویت‌های جدی دستگاه قضایی استان است.

 

حجت‌الاسلام حسینی همچنین بر لزوم برنامه‌ریزی مدون مدیران قضایی استان تاکید کرد و افزود: ضروری است تا پایان سال جاری تمامی شعب رسیدگی دادسرا، محاکم و تجدیدنظر متعارف شده و پرونده‌های مسن و قدیمی در اولویت رسیدگی قرار گیرند.

 

محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان نیز بر لزوم صدور سریعتر احکام برخورد با اغتشاشگران در دادسراهای استان خبر داد و اظهار داشت: تشکیل پلیس اجرای احکام کیفری در دادسرای سقز ضروری است.

 

کد خبر 1237174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha