مسئولان برای حرف جوان گوش شنوا داشته باشند

رییس کمیسیون امور داخلی و شوراها با بیان اینکه نگاه جوانان نگاه تحولی است، گفت: مسئولان باید برای حرف جوانان گوش شنوا داشته باشند.

محمد صالح جوکار با بیان اینکه سلیقه های مختلفی در کشور وجود دارد و بخشی از جامعه را جوانان تشکیل می دهند و نگاهشان نگاه تحولی است به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: باید این نگاه تحولی را ببینیم و در امورات کشور چه در مجلس چه دولت و دستگاه های دیگر این نگاه را داشته باشند که به سمت رشد و تعالی برویم.

 

رییس کمیسیون امور داخلی و شوراها اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر این مسئله تاکید دارند که برای فرآیندهای مختلف بایستی برنامه هایی داشته باشیم که تحول جدی داشته باشند و حتی ایشان در مورد نظام پارلمانی و ریاستی هم نظرات خوبی داشتند اما تاکنون نظرات ایشان اجرایی و عملیاتی نشده است.

 

وی ادامه داد: ما باید گوش شنوایی برای حرف جوانان و برای حل مسائل و مشکلات آنها تدبیر و برنامه ریزی داشته باشیم. آینده سازان انقلاب همین جوانان امروز هستند. مجلس تصویب توسعه و بودجه 1402 را دارد و بایستی در این دو لایحه جوانان را به خوبی ببینند. دستگاه های دیگر هم باید برای امور جوانان چابک تر عمل کنند.

 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش نظام آموزشی در این زمینه گفت: مهمترین دستگاهی که باید برای جوانان برنامه ریزی کند، نظام آموزشی است. امروز اگر می خواهیم انسانی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم باید بر اساس آن آموزش های لازم را بدهیم. جوانان ما همه ایرانی مسلمان و دغدغه خاطر دارند و مهم عملکرد ماست که چگونه برای آنها برنامه و مدیریت داشته باشیم.

 

وی تاکید کرد: دشمن همیشه هست و دشمنی اش همیشگی است. قطعا دشمن نمی خواهد ما پیشرفت کنیم بلکه می خواهد جلوی پیشرفت های ما را هم بگیرد ولی ما اگر از همان دوران ابتدایی، دبیرستان و بعد دانشگاه ها برنامه ریزی کنیم، قطعا بهترین ها را می توانیم داشته باشیم. نخبگان زیادی در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارند، عمدتا نقش وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم شناسایی استعدادها و شکوفا کردن این استعدادهاست. ما در این زمینه ها کمتر برنامه ریزی کرده ایم و بیشتر به بحث های آموزش نظری پرداخته ایم.

 

جوکار بیان کرد: طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش هنوز اجرایی نشده است، ما شعار آن را دادیم ولی هیچ اقدامی در این زمینه انجام ندادیم.

 

 

کد خبر 1237181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha