آئین گرامی داشت روز جهانی معلولین در یاسوج برگزار شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش و پرورش استثنایی برای خدمت رسانی به دانش آموزان با نیازهای ویژه بیش از گذشته تلاش کند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به همت آموزش وپرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد آئین باشکوه گرامی داشت روز جهانی معلولان با حضور جمعی از مسؤلان استاني و شهرستان بویراحمد در سالن شهید مطهری این اداره کل برگزار شد.


مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این آئین با تبریک روز جهانی معلولان، گفت: معلولیت محدودیت نیست و روز جهانی معلولین فرصتی است تا نگاه جامعه نسبت به حقوق این قشر از جامعه بیش از گذشته معطوف شود.
 

حسنعلی عزت‌خواه افزود: دانش آموزان معلول گرچه در زندگی محدودیت هایی دارند، اما در برخی عرصه ها همچون عرصه های هنری، فرهنگی، ورزشی و مهارتی استعداد و توانی بالقوه دارند و نشان داده اند که می توانند با غلبه بر این محدودیت ها، نام و پرچم پرافتخار کشور عزیزمان را در میادین ملی و بین المللی به اهتزار درآورند و افتخارآفرینی کنند.
 

وی با تقدیر از فعالیت های ارزشمند آموزش و پرورش استثنایی استان در توجه به دانش آموزان معلول، گفت: آموزش و پرورش استثنایی به عنوان متولی امر آموزش و توان بخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه بیش از گذشته برای خدمت رسانی به معلولان تلاش کند .
 

عزت خواه با بیان اینکه معلولین نیز مانند سایر افراد جامعه از حقوقی برخوردار هستند که باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: براساس آموزه های دینی به تفاوت‌های فردی و مقوله معلولیت توجه شده و در این خصوص پیام‌های ارزشمندی برای کاربردی کردن آنها وجود دارد.
 

رئیس اداره آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این آئین نیز ضمن گرامی داشت روز جهانی معلولان، گفت: معلولان به حق مصداق بارز حکمت و رحمت کردگارند که چنانچه به حکمت برخی از توانشان کاسته شده، به رحمت درهای بیشمار دیگری به توانمندی شان افزوده شده است.
 

حسین دولت دوست افزود: معلولان بخشی از آحاد جامعه ما هستند و باید از فکر و اندیشه خود معلولان در حل مشکلات آنها استفاده کرد.
 

دولت دوست اقدامات آموزش و پرورش استثنایی برای معلولین را تشریح کرد و از همه مسئولین خواست تا با مشارکت در پشتیبانی و حمایت از کودکان و دانش آموزان معلول، یاری گر این مجموعه باشند.
 

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش بر اهمیت توجه به معلولان استان به ویژه دانش آموزان معلول تاکید کرد.
 

سردار حسن حکمتیان با اشاره به مقام ارزشمند معلمان در جامعه، گفت: معلمان فرماندهان جهاد تبیین هستند و در شرایط کنونی رسالت خطیری بر عهده دارند.
 

در ادامه این همایش برنامه های متنوع فرهنگی و شاد از جمله اجرای گروه سرود ناشنوایان «دستان گویا» و همچنین اجرای نمایش طنز گروه سرو «سهی» برای دانش آموزان اجرا شد.
 

در این آئین در یک اقدام خلاقانه نیز طی ایده ای که در جشنواره ایده ها و طرح های نوین آموزش و پرورش استثنایی استان با عنوان «همیار مدرسه» ارائه شده بود حسین دولت دوست رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان از زحمات آقای حسینی مهریان راننده سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی به عنوان همیار برتر مدارس استثنایی تجلیل کرد.
 

در پایان این آئین باشکوه از دانش آموزان با نیاز ویژه و کارکنان آموزش و پرورش استثنایی استان که در رشته های مختلف مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی سراسر کشور مقام کسب کرده بودند و همچنین اعضای کمیته توسعه پشتیبانی آموزش و پرورش استثنایی استان تقدیر شد.

کد خبر 1237267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha