شرکت ۱۵۰۰ نفر در طرح گنجینه مشکات شهرستان طبس

قاسم زاده گفت: امسال در طرح گنجینه مشکات یک هزار و ۵۰۰ نفر به منظور حفظ یک، ۲، سه، پنج، ۱۵ و یا ۲۰ جزءقرآن کریم و یا حفظ سوره مبارکه واقعه در شهرستان طبس شرکت کردند.

مهدی قاسم زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: گنجینه مشکات یکی از طرح های بزرگ قرآنی است که هر سال در شهرستان طبس به همت آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) و دستگاه‌های فرهنگی این شهرستان اجرا می شود.

 

مدیر آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس با بیان اينکه از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۵۰۰ نفر در طرح گنجینه مشکات شرکت کردند، افزود: بسیاری از افراد شرکت کننده در این طرح موفق به حفظ ۲، سه، پنج و ۱۵ و ۳۰ یا یک جزء قرآن کریم و یا حفظ سوره مبارکه واقعه شدند.

 

وی با اشاره به هدف از برگزاری این طرح گفت: طرح گنجینه مشکات با هدف ترویج نهضت حفظ قرآن و توسعه فرهنگ قرآنی بین نسل های جديد با مشارکت مجمع قرآنیان و فعالان قرآنی شهرستان طبس هر سال اجرا می شود.

 

مدیر آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس در ادامه بیان کرد: کلاس های این طرح به صورت هفتگی برگزار می شد و اغلب دانش آموزان در این طرح شرکت داشتند.

 

وی به بحث تربیت مربی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: با برگزاری دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم با حضور استاد اعزامی از آستان قدس رضوی ۶۰ مربی قرآن کریم آموزش دیدند و برای شبکه سازی عناصر قرآنی و پیشبرد اهداف، حدود ۴۰ هسته با نام علمای بزرگ و گروه های متعدد به نام شهدا تشکیل شد.

 

 

 

کد خبر 1237271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha