آموزش کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات به ۲ هزار سرباز وظیفه در خوزستان

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: از آغاز سال ۱۴۰۱ تاکنون، بیش از ۲ هزار سرباز وظیفه، آموزش‌های کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات را فراگرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، مجتبی طحان، امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۲ هزار نفر از سربازان وظیفه یگان‌های نظامی و انتظامی این استان از آغاز سال ۱۴۰۱ تاکنون، با سرفصل‌ها و مفاهیم مربوط به امداد و کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات آشنا شده‌اند. 

 

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خوزستان، بیان اینکه آموزش‌های سربازان عموما در شهرستان‌های اهواز، اندیمشک، شوشتر و دزفول بوده است، افزود: ارائه این آموزش‌های مهارتی توسط ۳۵ نفر از مربیان مجرب و کاردان جمعیت هلال احمر استان خوزستان صورت گرفته است. 

 

وی اضافه کرد: یکی از مأموریت‌ها و وظایف ذاتی این نهاد عام‌المنفعه، ارائه آموزش‌های همگانی در راستای افزایش آمادگی هموطنان در برابر مخاطرات و بلایا محسوب می‌شود که آموزش سربازان نیز در همین راستا انجام شده است. 

 

طحان، با اشاره به اهمیت آموزش‌های اجتماع‌محور در ارتقای آمادگی مردم در مواجهه با مخاطرات تصریح کرد: نتیجه و پیامد این آموزش‌ها در زمان وقوع حوادث و سوانح مختلف این است که خود مردم تا رسیدن نیروهای امدادی، در امر خودامدادی و یا دگرامدادی مداخله کرده و در کاهش صدمات و آسیب‌های احتمالی ایفای نقش خواهند کرد. 

 

وی خاطر نشان کرد: پادگان‌های نظامی و یگان‌های انتظامی از پرجمعیت‌ترین مکان‌های موجود در جامعه و مستعد مخاطرات هستند که میزان آمادگی‌ در مواجهه با حوادث باید در آنها ارتقا یابد. 

 

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خوزستان یاد آور شد: این آموزش‌ها در راستای انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین جمعیت هلال احمر و ستاد نیروهای مسلح برگزار می‌شود که از ۲ سال گذشته آغاز شده است.

 

کد خبر 1237345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha