سرعت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در خراسان جنوبی افزایش یابد‌

اشرفی از اختصاص هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال بند «ب» تبصره ۱۶ به استان خبر داد و گفت: سرعت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در استان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی امروز یکشنبه (۱۳ آذر) در کارگروه اقتصادی استان اظهار کرد: در شرایط کنونی، اشتغال یکی از اولویت های اصلی نظام و دولت سیزدهم است که با جدیت پیگیری می شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از اختصاص هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال بند «ب» تبصره ۱۶ به استان خبر داد و متذکر شد: تسهیلات اشتغال کمیته امداد و بهزیستی به صورت جداگانه و در قالب تسهیلات بند الف تبصره ۱۶ اختصاص می یابد.

 

وی ادامه داد: در پرداخت تسهیلات اشتغال بند «ب» تبصره ۱۶ موضوع منابع و مصارف بانک ها به صورت ملی شاخص قرار می گیرد و به استان های کم برخودار از جمله خراسان جنوبی توجه ویژه می شود.

 

اشرفی با اشاره به اینکه اولین جلسه کارگروه اشتغال حمایتی باید برگزار شود، تصریح کرد: دستگاه های متولی در حوزه اشتغال حمایتی باید موانع طرح ها را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کنند و‌ گزارش فصلی به کارگروه ارائه دهند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به تسهیلات مختلف اشتغال، از بانک های عامل در استان درخواست کرد سرعت در پرداخت تسهیلات به طرح های حوزه مشاغل خانگی را در دستور کار قرار دهند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح کارآموزی در محیط واقعی کار از طرح‌های خوب در حال اجرا از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، بیان کرد: این طرح برای کارفرمایان فرصتی است تا بدون دغدغه پرداخت حق بیمه، افراد جویای کار را در کارگاه‌های خود مشغول به کار کنند.

 

اشرفی افزود: متقاضیان مهارت آموزی در قالب این طرح به عنوان کارآموز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شناخته شده و با توجه به قراردادی که به امضاء می‌رسد بیمه مسئولیت مدنی آنها به عهده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و مشمول قوانین کار و تأمین اجتماعی در این مدت نمی‌شوند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1237380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha