تخصیص اعتبار به ۲ سد بتنی اطاقور و رادارکومه/ لزوم استفاده از تجارب گذشته در کاهش مشکلات زراعی

جلالی از تخصیص اعتبار دو سد بتنی در اطاقور و رادارکومه خبر داد و گفت: قول تخصیص اعتبار این دو سد بتنی در سفر ریاست جمهوری به استان داده شد که با احداث این دو سد مشکلات تا حدودی حل و به پایداری آب کمک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، محمد رضا جلالی، در جلسه آب زراعی شهرستان لنگرود که امروز( یکشنبه، ۱۳آذر) در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن قدردانی از اهتمام دستگاه های اجرایی، شهرداران و بخشداران در پشتیبانی و پیگیری مشکلات کم آبی در  فصل زراعی گذشته، گفت: سال زراعی پیش رو باید به نحو شایسته ای مدیریت شود تا مردم راضی باشند و امسال نیز به واسطه تغییر اقلیم، شرایط کم آبی وجود خواهد داشت.


فرماندار شهرستان لنگرود با اشاره به ۹ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی شالیزاری در شهرستان، افزود: از آنجایی که ما در انتهای سیستم شبکه آبرسانی قرار داریم ضروری است دستگاه‌های اجرایی به صورت نقطه‌ای عمل کنند و نقص‌ها و مشکلات را احصا و در جلسات جزئیات بررسی شود.

 

وی با بیان اینکه تجارب سال های گذشته در راستای کاهش مشکلات فصل زراعی جدید استفاده شود، تصریح کرد: حفر چاه‌های عمیق و نیمه عمیق، سردهنه سازی، لایروبی، آب بندان ها و زهکش ها، کسب اطلاع از پمپاژها و  پرداخت بدهکاری سال گذشته به پیمانکاران از جمله موارد بیان شده  است که باید دستگاه های اجرایی با مسئولیت پذیری پای کار بوده و با تمام انگیزه در میدان حضور داشته باشند.

 

فرماندار شهرستان لنگرود از تخصیص اعتبار ۲ سد بتنی در اطاقور و رادارکومه خبر داد و گفت: قول تخصیص اعتبار این دو سد بتنی در سفر ریاست جمهوری به استان داده شد که با احداث این دو سد مشکلات تا حدودی حل و به پایداری آب کمک می کند.

 

جلالی با بیان اینکه لنگرود از اولین شهرستان هایی است که هر آنجایی که نیاز به لایروبی داشت را انجام داد، خاطر نشان کرد: اطلاع از صحت و سلامت دستگاه های پمپاژ، هماهنگی بین دستگاه ها و تجهیز اراضی با توجه به دستور ویژه ریاست جمهوری، آمادگی برای شخم زمستانه، توجه به چاه های حفر شده، ارائه تسهیلات به کشاورزان در جهت خرید وسایل کشاورزی، بیمه زمین‌های کشاورزی، پرداخت قروض کشاورزان به دستگاه های دولتی، فعال کردن شوراها و دهیاران، انتصاب آب سواران از دیگر موارد مهم این جلسه بود.

 

فرماندار لنگرود با تاکید بر اینکه مطالبه ما انسجام و یکپارچگی است، خاطرنشان کرد: کشت قراردادی سیاست خوبی است که لازم است متولیان امر و بخشداران در ترغیب مردم به کشت قراردادی تلاش کنند.

 

گفتنی است، جلسات آب زراعی به جهت اهمیت موضوع به صورت مستمر در فرمانداری برگزار می شود و برای فصل زراعی جدید نیز از هم اکنون دستگاه های اجرایی باید تمهید مقدمات را آغاز کنند.

کد خبر 1237383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha