برگزاری جشنواره زیتون در قزوین

جشنواره زیتون و آیین شکرگزاری در بخش طارم سفلی قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، جشنواره زیتون و آیین شکرگزاری امروز (یکشنبه 13 آذر) در منطقه سیاهپوش بخش طارم سفلی قزوین برگزار شد.

 

دبیر جشنواره زیتون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در خصوص این جشنواره بیان کرد: این جشنواره همراه با برنامه های متنوعی در حال برگزاری است که از جمله این برنامه ها، برگزاری نمایشگاهی است که در آن غرفه هایی برای نمایش و فروش محصولات مختلف منطقه طارم با تمرکز  بر زیتون و روغن زیتون دیده شده است.

 

آزیتا اسدی افزود: امسال در منطقه طارم سفلی 2 برابر تولید زیتون را داشتیم و باغات باروری بالایی را داشتند و روغن زیتون این منطقه هم از نظر ارزیابی حسی توانسته درجه بالایی را در سطح بین المللی کسب کند.

 

وی عنوان کرد: همچنین در این نمایشگاه، انار سنگان منطقه طارم و عسل منطقه چوقور هم عرضه می شود و در این جشنواره بازی های بومی و محلی هم اجرا می شود که با توجه به وضعیت جوی اجرای این برنامه صورت می گیرد.

 

دبیر جشنواره زیتون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: با توجه به اینکه مجوز گردشگری کشاورزی را یکی از کشت و صنعت های زیتون در منطقه دریافت کرده است مردم می توانند از این مکان بازدید داشته باشند.

 

گفتنی است بخش طارم سفلی تنها قطب تولید زیتون در استان قزوین دارای 9 هزار و 850 هکتار باغ است که سالانه حدود 60 هزار تن محصول خام زیتون در این منطقه در واحدهای فرآوری و روغن کشی جذب شده و بیش از 12 هزار تن محصول فرآوری شده به بازار عرضه می شود که در حال حاضر 20 واحد فرآوری و 11 واحد روغن کشی زیتون در بخش طارم مشغول فعالیت هستند.

کد خبر 1237389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha