مناسب سازی گامی مهم در راستای حقوق معلولین است

فکور با بیان اینکه مناسب سازی گامی مهم در راستای حقوق معلولین است گفت: معلولیت نافی حقوق انسانی و شهروندی نیست، همه دارای حقوق یکسان هستیم و به یک میزان حق داریم از امکانات، آموزش، بهداشت و... برخوردار شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن، موسی فکور امروز(یکشنبه، 13آذر) در همایش روز جهانی معلولین و پیشگیری از معلولیت که با شعار «نقش نوآوری در ایجاد جهانی قابل دسترس و برابر» برگزار شد اظهار کرد: باید این روز را گرامی داشت، از زحمات و خدمات افرادی که در بحث معلولین دست اندرکار هستند، به ویژه سازمان بهزیستی، قدردانی کرد.

 

فرماندار فومن افزود: معلولیت نافی حقوق انسانی و شهروندی نیست، همه دارای حقوق یکسان هستیم و به یک میزان حق داریم از امکانات، آموزش، بهداشت و... برخوردار شویم.

 

وی با اشاره به اینکه مناسب سازی تردد افراد معلول در ادارات، پارک ها و اماکن عمومی، گامی مهم در راستای رعایت حقوق معلولین و ایجاد بستر جهت حضور و مشارکت این افراد در فضای عمومی است گفت: باید شرایط را در شهرستان برای فعالیت معلولین مساعدتر کنیم.

 

فکور آگاه سازی به منظور پیشگیری از معلولیت را مورد توجه قرار داد و هدف از همایش را آگاه سازی درخصوص پیشگیری از معلولیت عنوان کرد.

 

* لزوم اهتمام و هم افزایی دستگاه‌ها جهت ارتقای خدمات به معلولان 

در ادامه رئیس اداره بهزیستی شهرستان ضمن تشریح اهداف برگزاری این همایش، درخصوص وضعیت معلولین و خدمات مختلف ارائه شده به این افراد در شهرستان به ویژه از سوی این اداره گزارش داد.

 

وی با اشاره به مسائل و مشکلاتی که در این خصوص وجود دارد، خواستار اهتمام و هم افزایی دستگاه های متولی و همچنین خانواده ها جهت ارتقای خدماتی شد که به منظور آموزش، پرورش و آماده سازی معلولین برای ورود به بازار کار ارائه می شود.

 

*احداث کلینیک های تخصصی از نیازهای دانش آموزان معلول شهرستان است

رئیس آموزش و پرورش شهرستان نیز با تاکید بر انجام غربالگری ها و سنجش های تشخیصی مختلف که زمینه ساز شناسایی و هدایت افراد به مراکز ویژه معلولین می شود، خواستار جدیت و پیگیری خانواده ها در بحث غربالگری شد.

 

بیتا با بیان این که مدرسه شهید اصغری در روستای سند و مدرسه تلاش در شهرستان به ارائه خدمات تخصصی به دانش آموزان معلول می پردازد، خاطرنشان کرد: احداث کلینیک های تخصصی و ارائه خدمات توانبخشی از نیازهای مبرم دانش آموزان معلول شهرستان است.

 

 

کد خبر 1237430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha