برگزاری سوگواره ملی هنری، ادبی حضرت شاهچراغ (ع)

طلایی گفت: سوگواره ملی هنری، ادبی حضرت شاهچراغ (ع) برای گرامیداشت شهدای ۴ آبان در حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) از امروز آغاز شده است و تا ۱۳ دی ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الله طلایی، امروز یکشنبه (13 آذر) از آغاز فراخوان سوگواره ملی هنری، ادبی حضرت شاهچراغ (ع) خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: سوگواره ملی هنری، ادبی حضرت شاهچراغ (ع) برای گرامیداشت شهدای 4 آبان در حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) از امروز آغاز شده است و تا 13 دی ادامه خواهد یافت.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ادامه داد: بزرگداشت شهدا و جانبازان این حمله سبوعانه و محکومیت هتک حرمت سومین حرم اهل بیت (ع) 2 محور این سوگواره هستند.

وی از با اشاره به برگزاری این سوگواره ملی در پنج رشته تخصصی و 2 بخش حرفه ای و مردمی اظهار کرد: رشته های این سوگواره ملی شامل رشته آفرینش های ادبی در سه بخش شعر، داستان و دلنوشته، رشته هنرهای تصویری و انیمیشن در چهار بخش نماهنگ، مستند کوتاه، موشن گرافی و پوستر موشن، رشته صدا، موسیقی و سرود در چهاربخش تک آهنگ، سرود، نمایش رادیویی، برنامه رادیویی، رشته گرافیک در سه بخش پوستر، تایپوگرافی، اینفوگرافی و نقاشی در 2 بخش نقاشی کلاسیک و دیجیتال هستند.

طلایی افزود: یک بخش ویژه هم با هدف حمایت از تولید ایده و طرح های برتر شامل فیلم داستانی، نقاشی دیواری، نمادهای محیطی (اِلمان های شهری)، پرچم و کتیبه و نرم افزار تلفن همراه در سوگواره در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: به نفرات اول تا سوم هر بخش، به ترتیب پنج، سه و 2 میلیون تومان کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به همراه تندیس سوگواره اهدا خواهد شد و مهلت آثار هم تا 13 دی تعیین شده است و علاقمندان به شرکت در سوگواره می توانند آثار خود را به نشانی پست الکترونیکی soogvare@shahecheragh.ir ارسال کنند.

طلایی همچنین اعلام کرد: علاقمندان می توانند برای کسب اطلاع بیشتر از برگزاری این سوگواره به پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به نشانی shahecheragh.ir/soogvare و یا به دبیرخانه سوگواره ملی هنری، ادبی حضرت شاهچراغ (ع) در صحن این آستان مقدس، مراجعه کنند.و یا با شماره ۰۷۱۳۲۱۳۱۲۹۲ تماس بگیرند.

کد خبر 1237484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha