نمایشگاه توانمندی‌ها و دست سازه‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج برپا شد

نمایشگاه توانمندی‌ها و دست سازه‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با هدف آگاهی بخشی، آشنایی با استعدادها، نمایش توانمندی‌ها، ارتقای اعتماد به نفس و ایجاد نگرش مثبت جامعه نسبت به معلولین برپا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در مراسم بزرگداشت روزجهانی افراد دارای معلولیت آموزش وپرورش استثنایی کردستان که عصر یکشنبه(۱۳ آذر ماه)با حضور مسئولان استانی، معلولین و خانواده‌های آنان در مدرسه گلها در سنندج برگزار شد، با اشاره به توانمندی‌های معلولین اظهار کرد: این افراد با موفقیت‌ها و پیشرفت‌های خود در عرصه‌های مختلف علم و دانش، هنر و ورزش، در تمام مراحل زندگی ثابت کرده‌اند که معلولیت، محدودیت نیست زیرا محدودیت اصلی در جسم یک انسان نیست بلکه در روح و باور اوست.

 

طالب محمدی گفت: آموزش و پرورش استثنایی مجموعه‌ای منسجم، متشکل و تأثیرگذاربه نام مدارس و دانش‌آموزانی را در اختیار دارد که دارای نیازهای ویژه ومتعددی هستند که رفع نیازهای کودکان با نیازهای ویژه فراتر از وظیفه آموزش و پرورش است، تصریح کرد: در راستای تحقق این مهم اقدامات مشترک، توسعه مشارکت‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت دستگاههای اجرایی سایر ارگان‌ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

 

وی «عدالت تربیتی وتوجه به تفاوت‌های فردی» را شعار امسال روز جهانی معلولین عنوان کرد و گفت: همه مسئولین باید همراه آموزش و پرورش شوند تا بتوانیم خدمات آموزشی، فرهنگی و توانبخشی بهتری به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ارائه دهیم.

 

محمدی پوشش تحصیلی، اجرای برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، ارائه طرح‌ها وبرنامه‌های کیفیت بخشی، ایجاد و توسعه مراکزآموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری، طرح فراگیر سازی و توسعه مدارس پذیرا و فراهم آوردن زمینه جلب مشارکت نهاد‌های مرتبط را ازجمله خدمات اصلی درون سازمانی و فراسازمانی این اداره برشمرد.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کمبود فضا و تجهیزات، نیروی متخصص و عدم همکاری سایر نهادها را از چالش‌های اصلی آموزش و پرورش استثنایی برشمرد و تصریح کرد: معلولیت یک پدیده جهانی، شایع و متعلق به همه کشورهاست و جوامع به تناسب شرایط، وضعیت، سطح آگاهی و برخورداری به موضوع معلولیت نگاهی متفاوت دارند.

 

وی تاکید کرد: با هدایت جامعه خیرین به سمت آموزش و پرورش استثنایی و انجام تکالیف قانونی توسط نهادها و ارگان‌های مرتبط می‌توان گام‌های مؤثری در جهت ارائه راهکار و رفع چالش‌های این حوزه برداشت.

 

محمدی افزود: از جمله موانع و محدودیت‌های اجتماعی پیش‌روی معلولین در دسترس نبودن اماکن عمومی، حمل و نقل شهری، بینش منفی، نبود فرصت‌های کاری، آموزشی، موانع قانونی و غیره است.

 

همزمان با گرامیداشت روز جهانی معلولین و در حاشیه برگزاری مراسم نمایشگاه توانمندی‌ها و دست سازه‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با هدف آگاهی بخشی، آشنایی با استعدادها، نمایش توانمندی‌ها، ارتقای اعتماد به نفس و ایجاد نگرش مثبت جامعه نسبت به معلولین برگزار شد، که مورد توجه مسئولین و بازدید کنندگان قرار گرفت.

 

در این مراسم برنامه‌های متنوعی از قبیل اجرای سرود، نمایش و قصه گویی برگزارشد و در پایان از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برتر در عرصه‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی تقدیر و از تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش استثنایی کردستان تجلیل شد.

 

کد خبر 1237498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha