استفاده از ظرفیت واحدهای صنعتی برای توانمندسازی خانواده های زندانیان

رجبی گفت: استان قزوین از قطب های صنعتی کشور به شمار می آید و باید از این ظرفیت بالقوه استان برای ایجاد زمینه اشتغال برای مددجویان و خانواده آنها به خوبی استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، حسین رجبی در نشست انجمن حمایت از زندانیان استان قزوین بیان کرد: توانمندسازی زندانیان و خانواده آنها یکی از دغدغه ها و اولویت های دستگاه قضایی است و باید با ایجاد اشتغال برای آنها از حیث مسائل معیشتی و اقتصادی ارتقاء یابند.

 

دادستان قزوین افزود: استان قزوین از قطب های صنعتی کشور به شمار می آید و باید از این ظرفیت بالقوه استان برای ایجاد زمینه اشتغال برای مددجویان و خانواده آنها به خوبی استفاده کرد و بحمدالله حوزه صنعت و تولید استان در این خصوص پای کار هستند و اقدامات خوبی برنامه ریزی و اجرایی شده است.

 

وی اعلام کرد: از ابتدای سال برنامه اشتغال 50 درصدی مددجویان هدف گذاری شد و اقدامات خوبی هم در این خصوص به اجرا درآمد و امیدواریم با بهره‌ گیری از تمام ظرفیت ها و حمایت های همه جانبه حوزه صنعت و تولید هدف گذاری مورد نظر محقق شود و بدون شک تا حصول نتیجه تلاش خواهیم کرد.

 

رجبی اعلام کرد: کار در زندان در بعضی موارد حتی می‌تواند تأمین ‌کننده هزینه خانواده‌های زندانیان باشد و مددجویانی که به هر دلیل خواسته و ناخواسته در زندان گرفتار می شوند، می توانند با اشتغال کمک کار خانواده باشند و آنها را از بسیاری از جرائم و آسیب ها مصون دارند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: قطع یقین عدم مهارت زمینه‌ بیکاری و ارتکاب جرم و بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی را فراهم می ‌کند و به همین دلیل مسئله حرفه‌ آموزی در این سال ها به جد مورد توجه انجمن حمایت از زندان‌ها قرار گرفته و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا هر روز بر تعداد کسانی که جذب کارگاه ‌ها می‌شوند و حرفه ای را فرا می‌ گیرند، بیشتر شود.

کد خبر 1237550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha