شهروندان تخلف واحدهای صنفی در جهرم را گزارش كنند

شعبانی با تاکید بر اینکه تشدید نظارت بر اصناف جهرم، مطالبه مردمی و احیای حقوق عامه است از شهروندان جهرمی خواست تخلف واحدهای صنفی را گزارش كنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدحسن شعبانی امروز دوشنبه (۱۴ آذر) در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان جهرم گفت: تولید کنندگان، توزیع کنندگان و عرضه کنندگان با تمام توان برای تامین نیاز مردم تلاش می کنند و خوشبختانه جهرم با کمبود کالاهای اساسی مواجه نیست.

 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم با بیان اینکه بسیاری از شهروندان از برخی واحدهای صحاف به دلیل گرانفروشی، عدم درج قیمت و برخی دیگر از تخلفات گلایه مند هستند، افزود: اقدامات نظارتی باید در این خصوص با جدیت و به صورت مستمر ادامه داشته باشد و به هیچ عنوان نباید از نظارت‌ها کاسته شود. 

 

رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان جهرم با بیان اینکه در دوهفته گذشته از ۲۶۰ واحد صنفی شهرستان جهرم بازرسی شده است، ادامه داد: از این تعداد ۱۱ واحد صنفی به دلیل تخلف، پرونده آنان به تعزیرات حکومتی ارجاع شده که از این تعداد ۹ تخلف در خصوص عدم درج قیمت و ۲ تخلف عدم ارائه فاکتور بوده است.

 

شعبانی ادامه داد: در یک ماه گذشته ۱۰۷ پرونده تخلفات واحد صنفی به تعزیرات حکومتی ارسال شده که از این تعداد برای ۹۷ پرونده رای صادر شده و ۲۶ پرونده در مرحله استعلام و بررسی است که بنا به اعلام تجهیزات ها واحد صنفی، بین یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۸ میلیون تومان به دلیل تخلفات گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج و ارائه فاکتور و … جریمه شده اند‌.

 

 نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و ارائه فاکتور، احتکار، دیگر تخلفات صنفی را به صورت شبانه‌روزی با شماره تلفن ۱۲۴ نظارت و بازرسی ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ اطلاع دهند.

 

فرماندار ویژه جهرم در پایان تاکید کرد: تشدید نظارت بر بازار با توجه به شرایط اقتصادی کشور و فضای روانی ایجاد شده میان جامعه، یک مطالبه عمومی بوده و گامی مهم در راستای احیای حقوق عامه محسوب می‌شود.

 

کد خبر 1237555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha