لزوم توجه به اشتغال پایدار در مناطق محروم و روستایی/کارگاه های زودبازده تشکیل شود

اسدزاده با تاکید بر توجه به اشتغال پایدار و امیدآفرینی در مناطق روستایی و محروم در دولت سیزدهم گفت: تلاش شود تا کارگاه های زودبازده در این مناطق تشکیل شود و شاهد عدم مهاجرت جوانان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، فرشته اسدزاده صبح امروز دوشنبه (۱۴ آذر) در دیدار با امام جمعه شهرستان درمیان اظهار داشت: برای انتقال پیام انقلاب اسلامی به افکار و پردازش آن نیازمند تریبون هایی هستیم.

 

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه بیشترین دغدغه امروزه را مسئله جمعیت به خود اختصاص داده است، افزود: نرخ رشد جمعیت در شهرستان درمیان بسیار بالا است و متاسفانه به همین دلیل مشمول تسهیلات نمی شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: باید تا در این منطقه مرزی جهت ایجاد نشاط و نوآفرینی بانوان و تثبیت اشتغال دختران این منطقه اقدامی انجام دهیم چرا که تعداد قابل توجهی از مهاجرین به دلیل عدم اشتغال به مرکز استان می آیند و در مرکز فرصت لازم برای پاسخگویی به نیازهای آنان وجود ندارد.

 

اسدزاده با تاکید بر اینکه به اشتغال پایدار و امیدآفرینی در مناطق روستایی و محروم بیش از گذشته توجه شود، افزود: به هر میزان که به اشتغال پایدار توجه کنیم قطعا مهاجرت جمعیت به شهرهای دیگر کمتر و حضور آنان در روستاها و مناطق محروم بیشتر خواهد شد.

 

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌ جنوبی عنوان داشت: امید ما امروز به سرپنجه های هنرمند بانوان است تا شاهد ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق باشیم.

 

وی با بیان اینکه در مباحث کارآفرینی اقدامات خوبی در استان انجام شده است، ادامه داد: سواد اقتصادی یکی از ضروریات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

اسدزاده در پایان بیان کرد: تلاش شود تا کارگاه های زودبازده در این مناطق تشکیل شود و شاهد عدم مهاجرت جوانان باشیم.

 

حجت الاسلام مصیب خزاعی امام جمعه درمیان هم با اشاره به جایگاه زن در اسلام اظهار کرد: قبل از اسلام زنان و دختران زنده به گور می شدند اما با آمدن اسلام، ‌زن جایگاه و منزلت اجتماعی واقعی خود را پیدا کرد.

 

وی در ادامه بیان کرد: با همه تسهیلات و امتیازاتی که دین اسلام به زن داده است باز هم می گویند که اسلام حجاب را برای زن واجب کرده است.

 

امام جمعه درمیان در ادامه عنوان کرد: امروز زنان بسیاری در زمینه های مختلف پزشکی، علمی و غیره مشغول به فعالیت هستند و باید این نوع مسائل را روشن کنیم.

 

وی با بیان اینکه در بحث اقتصادی از بانوان باید حمایت درستی انجام شود، گفت: اجتماع بانوان را شکل دهید و مسائل اقتصادی، جامعه شناسی و به روز در این اجتماعات بیان کنید تا مقام مادر و زن را بالاتر بیاورید و در این صورت جامعه درست خواهد شد.

کد خبر 1237593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha