حاکمیت نسبت به مسایل فکری، معرفتی و فرهنگی جامعه سرمایه گذاری کند

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها با اشاره به توطئه های دشمن برای جامعه زنان گفت: حاکمیت باید نسبت به مسایل فکری، فرهنگی و معرفتی جامعه سرمایه گذاری کند.

حجت الاسلام محمد صفری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به توطئه های دشمن در هدف قرار دادن جامعه زنان گفت: نقش زنان به ویژه وقتی که نقش مادر در خانواده را دارند، می تواند اثرگذاری بسیار مستقیمی در تربیت نسل آینده داشته باشد لذا دشمن با توجه به اینکه در 40 سال نتوانسته است موفقیتی برای خود ایجاد کند، جامعه زنان را هدف قرار داده است تا بتواند در حوزه فرهنگ شرایط را در ایران دگرگون جلوه بدهد.

 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها اظهار کرد: مهمترین ابزار برای دشمن این است که در مسایل تربیتی و آموزشی که می تواند نقش مستقیمی داشته باشد، دخالت کند و برای همین روی زنان جامعه سرمایه گذاری کرده است و این سرمایه گذاری می تواند در درازمدت برای دشمن فوایدی داشته باشد کما اینکه فرمایش مقام معظم رهبری نیز این است که دشمن در برخی از جاها موفق بوده است و آن برخی از جاها، همین زنان، خانواده و تاثیرات فرهنگی است.

 

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حاکمیت موظف است نسبت به مسایل و بنیان های فکری، معرفتی و فرهنگی جامعه سرمایه گذاری کند. طی 43 سال قبل علی رغم تاکیداتی که امامین انقلاب و دلسوزان جمهوری اسلامی ایران داشتند؛ نهادهای مرتبط  مثل حوزه ها، دانشگاه ها و موسسات فرهنگی و نخبگان جامعه نتوانستند نسخه درستی را در موضوعات فرهنگی و از جمله بحث حجاب ارایه دهند.

 

وی گفت: بعداز انقلاب اسلامی، جوششی از لحاظ فرهنگی در جامعه ایجاد شد و جامعه به سمت حجاب حرکت کرد ولی دولت های ما نتوانسته اند این حرکت را به شکل صحیحی تقویت کنند و در مقابل دشمن نیز در بحث حجاب سرمایه گذاری می کند و موفقیت هایی نیز برای آنها حاصل می شود؛ این جزو نقاط ضعف ما بوده است که همه نهادهای حاکمیتی باید نسبت به این موضوع بازخوانی جدیدی در رفتارها و کردارهای خود داشته باشد.

کد خبر 1237604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha