۴۲۷ روحانی، نماز جماعت را در مدارس استان زنجان اقامه می کنند

میرزایی تعداد نمازخانه های مدارس استان زنجان را ۸۱۱ باب نمازخانه اعلام کرد و گفت: ۴۲۷ روحانی، نماز جماعت را در مدارس استان زنجان اقامه می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حسین میرزایی امروز در نشست خبری جشنواره علمی، ادبی و پژوهشی فجر تا فجر نماز با اشاره به اینکه کمیته دانش آموزی این جشنواره برعهده آموزش و پرورش استان است، گفت: این جشنواره با هدف ترویج نماز و در قالب های مختلف اجرا می شود.

 

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه بخش زیر 18 سال جشنواره مربوط به دانش آموزان است، گفت: از 175 اثر واصل شده به دبیرخانه جشنواره 148 اثر در بخش دانش آموزی است که از این تعداد 95  اثر برای از مقطع ابتدایی، 27 اثر مقطع متوسطه دوم و 26 اثر متوسطه اول بوده است.

 

وی با یادآوری اینکه در کنار جشنواره نماز، برنامه های مشترک با ستاد اقامه نماز در مدارس اجرا می شود، گفت: طرح پیوند مسجد، محله و مدرسه با حضور امام جمعه زنجان، هیات امنای مسجد و دانش آموزان روزهای یکشنبه برگزار می شود.

 

میرزایی از اجرای طرح نور چشم و محراب بندگی و اقامه نماز جماعت در مدارس استان زنجان خبر داد و گفت: طرح بهار بندگی ویژه جشن تکلیف دختران کلاس سوم و پسران کلاس هشتم را اجرا می کنیم. همچنین برنامه «چون و چرای گفتمان دینی» در مدارس با این موضوع اجرا می شود.

 

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از آغاز هفته قرآن در مدارس خبر داد و گفت: به همین مناسبت برنامه محافل قرآنی را در 12 دارالقرآن آموزش و پرورش استان اجرا خواهیم کرد.

 

وی همچنین به آغاز مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن و عترت در 14 رشته در مدارس استان زنجان اشاره کرد و گفت: همه دانش آموزان امکان شرکت در مسابقه را دارند.

 

این مسئول در خصوص اقامه نماز جماعت در مدارس استان زنجان نیز گفت: بیش از 250 روحانی و مبلغ امین با همکاری حوزه علمیه در مدارس استان زنجان فعالیت می کنند و 427 روحانی در سامانه ائمه جماعت مدارس ثبت شده است.

 

میرزایی تعداد نمازخانه های مدارس استان زنجان را که نماز جماعت برپا می شود را 811 باب نمازخانه اعلام کرد و گفت: علاوه بر 427 ائمه جماعتی که در مدارس نمازجماعت اقامه می کنند از ظرفیت فرهنگیان نیز برای اقامه این فریضه استفاده می شود.

کد خبر 1237664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha