لزوم برگزاری برنامه های جانبی جهت مصون سازی دانشجویان از اعتیاد

امامی با اشاره به اهمیت توجه به ظرفیت تربیتی دانشگاه گفت: برگزاری برنامه های جانبی جهت مصون سازی دانشجویان از اعتیاد یکی از الزامات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد،  با هدف فرهنگ سازی و گسترش برنامه های پیشگیری از اعتیاد ببن دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای استان نشستی با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان یزد و کارشناس فرهنگی و پیشگیری این شورا و معاون فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای استان برگزار شد. 

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ضمن تشکر از دغدغه مندی مسئولین دانشگاه در خصوص پیشگیری از اعتیاد بین دانشجویان گفت: در راستای اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد در جامعه دانشجویی، باید از ظرفیت تمامی گروه ها و تشکل ها در جامعه استفاده کرد .


وی افزود: دانشجویان از مهمترین مخاطبین ما در جامعه هستند که باید ضمن برنامه ریزی مدون برای پیشگیری از اعتیاد برای آنها، زمینه فرهنگ سازی و نهادینه سازی آن را برای ایشان فراهم کرد.


محمدحسین امامی با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر هرساله با انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه های وزارت علوم در جهت مصون سازی و توانمندسازی این قشر از جامعه قدم بر می دارد خاطرنشان کرد: تدوین برنامه های مختلف در راستای آموزش، فرهنگ سازی، مصون سازی و تربیت سفیر پیشگیری از اعتیاد باید در دستور کار مستمر معاونت فرهنگی دانشگاه قرار داشته باشد و دانشگاه نباید منتظر ابلاغ تفاهم نامه یا برنامه های بالادستی باشد.


وی اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و استفاده از ابزار هنر را یکی از اقدامات مهم در راستای فرهنگ سازی پیشگیری از اعتیاد دانست و بیان کرد: برگزاری جشنواره ها و برنامه های که بتوان از ظرفیت خود دانشجویان جهت کمک به گروههای همتا و همسال استفاده کرد از مواردی است که باید مدنظر مسئولین دانشگاه باشد.


در ادامه فتحی معاون فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای یزد ضمن خرسندی و استقبال از مسئولین شورای هماهنگی گفت: دانشگاه فنی حرفه ای مراکز متعددی در سطح شهر دارد و جامعه هدف بالایی دارد که نیاز است از این فرصت مناسب جهت آموزش و نهادینه سازی فرهنگ پیشگیری از اعتیاد بهره گیری کنیم.


وی در پایان خواستار تعامل هرچه بیشتر دبیرخانه شورا با دانشگاه شد و ابراز امیدواری کرد در سایه همکاری های دوجانبه بتوان قدم های خوبی در راستای کمک به دانشجویان در حوزه های اجتماعی و فرهنگی برداشت.

 

کد خبر 1237668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha