اهمیت مطالبه گری، اهمیت استعمار و امریکا ستیزی  نباید معطوف به همین ایام محدود به ۱۶ آذر شود

سیفی گفت: اهمیت مطالبه گری، اهمیت استعمار و آمریکا ستیزی در روحیه دانشجویان و در روحیه جامعه دانشگاهی نباید معطوف به همین ایام محدود به ۱۶ آذر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، عبدالرضا سیفی، امروز دوشنبه (14 آذر) در جلسه شورای اطلاع رسانی خوزستان گفت: جریان و واقعه 16 آذر که سرمنشا یک حرکت انقلابی توسط دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به فضای استعمار زده و استکباز ده رژیم شاهنشاهی بوده و در واقع مبدای شده برای یک بحث مقابله با نفوذ استعمار و استکبار در کشور و در جریان همان اعتراض ها سه نفر از دانشجویان توسط نیروهای نظامی که تلاش می کردند فضا را برای نیکسون در دانشگاه تهران فراهم بکنند، به شهادت رسیدند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه 16 آذر باید نماد استعمار ستیزی استکبار ستیزی و ظلم ستیزی دانشجویی است و در کشور به این مناسبت مراسم روز دانشجو برگزار می شود، اضافه کرد: این مراسم بزرگداشت باعث می شود در دانشگاه ها فضایی شکل گیرد که علاوه برآگاهی بخشی وتقویت روحیه دانشجویی و مطالبه گری فضای ضد استکباری وضد استعماری هم تقویت شود.

وی اضافه کرد:بر اساس اینکه از ابتدای انقلاب، انقلاب ما انقلابی برمبنای اندیشه های متعالی اسلامی بوده، در همین راستا به دنبال استقلال و آزادی و زیر بار نرفتن در برابر دولت های متخاصم و زور گوی غرب و شرق بوده، موضوع 16 آذر و موضوع استکبار ستیزی در واقع پیوند خورده با انقلاب ما و با فراز وفرود های کشور ما همیشه به صورت ویژه بزرگداشت آن برگزارشده است.

سیفی با اشاره به وقایع رخ داده در کشور هم گفت: این وقایع که دارد اتفاق می افتد با بصیرت  و حضور مردم شکست خورد چرا که این وقایع توسط دشمن و نظام استعماری و استکباری به علت شکست شان در عرصه اندیشه و عرصه علم در برنامه ریزی شده بود.

وی افزود: دشمن وقتی می بیند کشور ما فضای مناسبی برای پیشرفت در پیش رو خودش شکل داده است و در حال تبدیل شدن به یک قدرت جهانی است تلاش می کند با ابزار های مختلف در قالب یک جنگ ترکیبی از ابعاد مختلف  به کشور ضربه بزنند تا جلوی این پیشرفت را بگیرند.

سیفی گفت: یکی از جاهایی که سردمدار توسعه علمی وتوسعه کشور بوده دانشگاه است و ما بسیاری از دستاوردهایی که الان در جهان داریم به آن می بالیم، دانشگاهیان ما در حوزه نانو، در حوزه هسته ای، در حوزه ژنتیک و پزشکی و در حوزه هوا فضا و... خوش درخشیده اند و لذا دشمن وقتی می بیند از این مسیردارد ضربه می خورد تلاش می کند در همین مسیر به نظام ضربه بزند و در همین مسیر عملیاتی انجام بده که دانشگاه از آن وظیفه ذاتی  و اصلی خودشان که تولید علم وگسترش دانایی در کشور است و رشد علمی کشور را تقویت می کند، باز بماند و دشمن در این مسیر از روش های مختلف استفاده می کند، به بهانه های مختلف تلاش می کند حتی یک جلسه کلاس تشکیل نشود تا به نتیجه ای برای خود برسد.

وی گفت: در واقع عرصه علم علاوه بر اینکه به نوعی یک معیار قدرت ما است، فضایی را دشمن  توی ذهنش ایجاد کرده، در آن فضا عملیاتی انجام بدهد و تلاش کند که در حوزه علمی هم  ما ضربه بخوریم، اما علی رغم تلاش های گستره ای که داشتند عموم جامعه علمی و دانشگاهی ما همراه و مدافع و هم راستا با انقلاب بوده است و محدودی را توانستند در فضای مجازی  و فضای فکری که دارند، ترغیب کنند که اقداماتی انجام بدهند که این فضای علمی ضربه بخورد.

سیفی اضافه کرد: اهمیت مطالبه گری، اهمیت استعمار و آمریکا ستیزی در روحیه دانشجویان و در روحیه جامعه دانشگاهی نباید معطوف به همین ایام محدود به 16 آذر شود و باید به یک گفتمان رایج در طول سال تحصیلی در کشور تبدیل شود و دانشجویان باید به صورت مستمر هم موضوع مطالبه گری از دولت، مطالبه گری ازعدالت خواهی واقعی و حرکت علمی را پیگیری کنند و هم بحث تلاش برای تبیین دستاوردهای انقلاب، آشنا شدن با موفقیت های انقلاب در طول 43 ساله ای که ما داشتیم، مد نظر قرار دهند.

کد خبر 1237761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha