راهیابی قاریان و گروه تواشیح زنجان به مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم

پنج نفر از قرآنیان زنجان و یک گروه تواشیح خواهران از زنجان به مرحله کشوری چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن‌کریم راه یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، بنابر اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، پنج نفر از قرآنیان زنجان و یک گروه تواشیح خواهران از زنجان به مرحله کشوری چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن‌کریم سازمان اوقاف و امور خیریه راه یافتند.

 

این نفرات از میان برگزیدگان استانی مسابقات که شهریورماه امسال در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد و گذراندن مرحله نیمه نهایی و کسب حدنصاب لازم از سوی مرکز قرآنی سازمان اوقاف انتخاب و معرفی شده‌اند.

 

رقیه حسنلو در رشته قرائت ترتیل، رقیه حسین‌خانلو در رشته حفظ ۲۰ جزء و گروه تواشیح خواهران نور‌الزهرا(س) در رشته همخوانی و در بخش برادران علی غلام‌آزاد در رشته حفظ کل، حسین ابیضی‌مقدم در رشته حفظ ۲۰ جزء و  فریبرز اسکندری در رشته اذان، به مرحله نهایی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن‌کریم راه یافتند.

 

مسابقات رشته‌های اذان، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی از ۱۹ تا ۲۳ آذرماه جاری دراستان قزوین و مسابقات رشته‌ای حفظ و قرائت ترتیل و تحقیق نیز از ۲۲ تا ۲۸ دی‌ماه امسال در استان خوزستان برگزار خواهد شد.

 

امسال بیش از ۶۰۰ نفر از سراسر استان در مسابقات مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن‌کریم سازمان اوقاف شرکت کرده بودند که ۱۲۰ نفر از آنان به مرحله استانی راه یافتند و هم‌اکنون ۵ نفر از برگزیدگان به همراه یک گروه تواشیح نمایندگان زنجان در مرحله کشوری مسابقات هستند.

کد خبر 1237807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha