اعلام آمادگی صندوق ضمانت صادرات ایران جهت حمایت از توسعه صادرات در ایلام

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت ایلام گفت: در راستای توسعه صادرات، صندوق ضمانت صادرات ایران آمادگی خود را برای حمایت همه جانبه موثر و هدفمند از فعالیت های صادراتی استان ایلام اعلام نموده است.

سعید شریفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: عمده خدمات صندوق در زمینه پوشش ریسک مطالبات خارجی و تسهیل تامین مالی و سرمایه در گردش صادرکنندگان است.

 

وی افزود: در زمینه پوشش ریسک مطالبات خارجی؛ صادر کنندگان پس از اعتبار سنجی از خریداران خارجی و تخصیص سقف اعتباری، بیمه نامه های صادراتی صادر و ریسک های تجاری و سیاسی خریداران خارجی تحت پوشش قرار گرفته و از این طریق بستر امنی برای صادرات فراهم می گردد و همچنین مدیریت امکان فروش اعتباری به خریداران خارجی و دریافت نقدی وجه، گسترش خریداران خارجی و امکان ورود به بازارهای جدید صادراتی از مزایای استفاده از این خدمات می باشد.

 

_معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت ایلام در خصوص تسهیل تأمین مالی و سرمایه در گردش صادرکنندگان گفت: ضمانت نامه های اعتباری صندوق به عنوان مطمئن ترین وثیقه نزد سیستم بانکی صادر و امکان اخذ اعتبارات ریالی و ارزی را برای صادر کننده فراهم می‌آورد.

 

شریفی ادامه داد: تسهیل تامین مالی، افزایش سطح اعتبارات دریافتی،کاهش هزینه های تامین مالی صادرکنندگان، امکان فروش اعتباری تضمینی محصولات صادراتی به صادرکنندگان دیگر و کاهش دو درصدی نرخ سود بانکی را از دیگر مزایای استفاده از این خدمات می باشد.

 

وی در پایان گفت: صادرکنندگان استان ایلام می توانند در صورت تمایل تقاضای کتبی خود را به حوزه مدیریت بازاریابی و امور مشتریان این صندوق ارائه نمایند.

کد خبر 1237842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha