وزارت آموزش و پرورش با کمبود ۳۰۰هزار نیروی انسانی مواجه است

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت آموزش و پرورش با کمبود ۳۰۰هزار نیروی انسانی مواجه است و رقم آزمون های استخدامی سالانه جهت جذب نیرو بسیار کم است.

علی جدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با اشاره به کمبود 300 هزار نیرو در وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: برای جبران کمبود نیروی آموزش و پرورش، ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را افزایش دادیم ولی کمبود نیرو زیاد است و باید از طریق آزمون جذب و برخی از نیروهای آموزش و پرورش تعیین تکلیف شوند.

 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چندین سال بود که جذب نیرو در آموزش و پرورش متوقف شده بود که مجلس پیگیر نقص کمبود نیرو و جبران آن شد که بسیاری از نیروها از طریق آزمون جذب شدند  و بخشی از نیروهایی که در آموزش و پرورش بلاتکلیف بودند تعیین تکلیف شدند.

 

جدی عنوان کرد: تعیین تکلیف نیروهای غیراستخدامی آموزش و پرورش همچنان در دست پیگیری است و باید نیروی جدید جذب شود و از نیروهای بازنشسته این نهاد بزرگ آموزشی به کارگیری نشود.

 

وی اضافه کرد: در بودجه، 380 هزار میلیارد ریال برای رتبه بندی فرهنگیان پیش بینی شده و پیگیر پاداش و حق و حقوقات بازنشستگان هستیم، که کُندی وزارت آموزش و پرورش موجب عقب افتادن این طرح شده است.

 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در خصوص بازنشستگی نیروها تصریح کرد: بسیاری از صندوق های بازنشستگی مایل به بازنشستگی نیستند زیرا با ساختار و مدیریت غلطی که داشتتند اینک با مشکلاتی مواجه هستند که خروجی آن به مراتب بیشتر از ورودی آن است.

 

وی با بیان اینکه صندوق های بازنشستگی در بحث پرداختی هایشان با مشکلاتی مواجه هستند، بیان کرد: عدم تناسب بین حقوق بازنشستگان و افرادی که مشغول به کار هستند جذابیت بین بازنشستگی را کم کرده است.

کد خبر 1237863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha