نشست شورای اطلاع رسانی استان برگزار شد

نشست شورای اطلاع رسانی یزد به ریاست استاندار این استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، نشست شورای اطلاع رسانی استان یزد با حضور مهران فاطمی استاندار یزد و اعضای شورا برگزار شد.

مهران فاطمی استاندار یزد ضمن قدردانی از اقدامات و فعالیت های انجام شده در حوزه اطلاع رسانی توسط دستگاه ها و رسانه‌ها، گفت: با توجه به حجم بالای فعالیت‌های رسانه‌ای دشمنان علیه دولت‌ها در جهت ناکارآمد نشان دادن نظام و مایوس سازی مردم، باید اطلاع رسانی در خصوص اقدامات و فعالیت های دولت تقویت شود.


وی در ادامه بر رصد و ارزیابی عملکرد روابط عمومی دستگاه ها در حوزه انعکاس اخبار مجموعه و پاسخگویی به شبهات و رسانه ها در طی یکسال اخیر تاکید و اظهار کرد: در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری اداره کل روابط عمومی استانداری، محتواهای تولید شده را به صورت کارشناسی و علمی تحلیل و گزارش مربوط به آن را برای ارائه به شورای اطلاع رسانی تهیه کنند.


استاندار در بخش دیگری از سخنانش به لزوم ارتقاء دانش و مهارت مسئولین روابط عمومی دستگاه ها اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه باید با بهره گیری از دانش روز، آموزش‌های کارآمد و موثری برای ارتقاء سطح اطلاع رسانی هنرمندانه در استان ارائه شود.


فاطمی در پایان بر تشکیل سه کمیته «رصد و پایش فضای رسانه ای استان»، «تولید محتوا» و «شبکه توزیع» تاکید و خاطرنشان کرد: بر این اساس پس از رصد و پایش فضای رسانه ای از سطوح ملی تا روستاها، متناسب با موارد احصا شده تولید محتوا شده و توسط رسانه ها و ادارات مربوطه منتشر خواهد شد.

 

عابدی دبیر شورای اطلاع رسانی استان نیز در این نشست گفت: با توجه به ضرورت اطلاع رسانی، ریاست این ستاد در سطح کشور به رییس جمهور و در استان ها نیز به استانداران سپرده شده است و از این به بعد این ستاد در استان توسط استاندار محترم مدیریت می شود.

 

وی افزود: اطلاع رسانی در راستای دستاوردهای دولت، هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی، انعکاس فعالیت های هیات دولت به مردم، انجام برنامه ریزی های لازم برای اجرای وظایف، تنظیم گزارش های لازم پیرامون اقدامات دولت، ارتباط مستمر با رسانه ها و رصد انعکاس برنامه های دولت از جمله وظایف این شورا است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: در صورت نیاز هر دستگاهی می تواند کارگروه اطلاع رسانی تشکیل دهد و در راستای اطلاع رسانی مناسب گام برداشته شود.

 

عابدی گفت: انجام پیوست رسانه ای برای طرح ها و رویدادهای ملی از جمله اقداماتی است که در این ستاد می تواند دنبال شود و برای اثرگذاری بیشتر صورت گیرد.


دبیر شورای اطلاع رسانی با اشاره به گلایه مندی اهالی رسانه از برخی مدیران استان گفت: همه مدیران موظفند در حوزه تکالیف و ماموریت هایشان پاسخگوی خبرنگاران و رسانه های رسمی باشند و این موضوع در شورای اطلاع رسانی پیگیری خواهد شد.

کد خبر 1237921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha