فرهنگ قرآنی در همه اجزای جامعه اسلامی حاکم شود

حجت الاسلام امینی با تاكید براینکه باید در همه اجزای جامعه اسلامی ما، فرهنگ قرآنی حاكم شود، گفت: نگاه ارزشی باید نگاهی بلند مدت همراه با برنامه ریزی دقیق و امید به آینده و بهره گیری مناسب از حضور هنرمندان و ابزار هنر برای تاثیرگذاری در جامعه باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام عباس امینی در نشست هم اندیشی و هم افزایی فعالیت های قرآنی در شهرستان شاهرود کار در حوزه فرهنگ، هنر و قرآن را بسیار حساس دانست و گفت: باید با اهالی فرهنگ، هنر و قرآن با تعامل، حوصله، همکاری و حمایت های لازم فعالیت های فرهنگی و هنری را دنبال کرد.

 

امام جمعه شاهرود با تاکید بر شعار سال از سوی مقام معظم رهبری که «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»نامگذاری شده است گفت: در حوزه فرهنگ، هنر و قرآن اگر فعالیت ها از سوی هنرمندان با برنامه ریزی مناسب و کارشناسی در تولید و خلق آثار هنری فاخر صورت گیرد و دستگاههای متولی مدیریت و حمایت های لازم را داشته باشند در این عرصه نیز تولید و اشتغال بهتری ایجاد خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: نگاه ارزشی باید نگاهی بلند مدت همراه با برنامه ریزی دقیق و امید به آینده و بهره گیری مناسب از حضور هنرمندان و ابزار هنر برای تاثیرگذاری در جامعه باشد.

 

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه دستیابی به توسعه همه جانبه نیازمند تقویت بخش فرهنگ قرآنی و زمینه های آن است که باید همه دستگاههای اجرایی همکاری لازم را داشته باشند افزود: همیشه همراه مدیران دستگاهها و با نگاه همدلی، همکاری و تلاش برای بهبود کارها باشد.

 

مجتبی نورمحمدی در این نشست با اشاره به اینکه نوجوانان در صورتی که با آوای قرآن آشنا شوند، جامعه سالم و پویایی خواهیم داشت، اظهارکرد: سبک زندگی جامعه ایرانی باید قرآنی باشد.

 

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی باید با اهتمام بیشتری در دستور کار متولیان امر و مسئولان قرارگیرد.

 

وی با تأکید بر افزایش تهدیدهای فرهنگی و اجتماعی به ویژه به هجمه به بنیان‌ خانواده ادامه داد: در این زمینه ترویج فرهنگ قرآنی بین خانواده‌ها و ارائه الگوهای مناسب قرآنی می‌تواند راهکار مناسب و موثری برای مقابله با این تهدیدها باشد.

 

نورمحمدی تصریح کرد: استفاده از ابزار هنر می‌تواند در انتقال مفاهیم فرهنگی و دینی تاثیر بیشتری بر روی جوانان داشته باشد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود در این نشست با اشاره به شعار سال گفت: وظیفه دستگاه های فرهنگی گفتمان سازی و فرهنگ سازی است و باید در این زمینه هنرمندان را در فعالیت های فرهنگی و هنری حمایت نمائیم تا با خلق آثار هنری ارزشی فرهنگ قرآنی پویا شود.

 

محمدتقی یزدی افزود: از این جهت هنر می تواند نقش روانکاوی اجتماعی را داشته باشد که با بیان دردهای پنهان در جامعه، التهابات تاریخی و انفجارهای اجتماعی را التیام بخشد و جامعه را به سوی تعامل سوق دهد.

 

نشست هم اندیشی و هم افزایی فعالیت های قرآنی در شهرستان شاهرود با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

کد خبر 1237934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha