سوگواری فاطمیه در کرمان| از دسته عزاداری و دمامه زنی تا آغاز مراسم بیت الزهرا حاج قاسم

با توجه به فرا رسیدن ۱۳ جمادی الاولی، سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله عیلها به روایت ۷۵ روز پس از رحلت نبی مکرم اسلام و آغاز فاطمیه اول؛ مراسم سوگواری و عزاداری در نقاط مختلف استان برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ با توجه به فرا رسیدن ۱۳ جمادی الاولی، سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله عیلها به روایت ۷۵ روز پس از رحلت نبی مکرم اسلام و آغاز فاطمیه اول؛ مراسم سوگواری و عزاداری در نقاط مختلف استان برنامه ریزی شده است.

 

بر اساس این گزارش، در مرکز استان، همزمان با شب شهادت آن حضرت، دسته عزاداری همراه با گروه دمامه زنی سفیرالحسین، چهارشنبه شب(۱۶ آذر) ساعت ۱۸:۳۰ از میدان آزادی به سمت تکیه فاطمیه حرکت می کند.

 

علاوه بر این، اجتماع دختران فاطمی-رهروان سلیمانی نیز با اجرای آئین چاووش خوانی توسط خادمین رضوی و اجرای گروه دمامه زنی خادم الحسین کوهپایه در آستان مقدس امامزاده محمدعلیه السلام خیابان ۱۷ شهریور برگزار می شود.

 

همچنین مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها از پنجشنبه شب جاری(۱۷ آذر) در بیت الزهرا-موقوفه شهید حاج قاسم سلیمانی-نیز آغاز می شود و تا فاطمیه دوم ادامه دارد که قرار است در فاطمیه دوم حجج اسلام رفیعی و عالی در این مراسم به ایراد سخنرانی بپردازند.

 

بر اساس گزارش شبستان؛ بسیاری از مساجد و هیئات مذهبی نیز در این ایام برنامه دارند از صفه عزاخانه، گلزار شهدا و... تا مسجد امام حسین علیه السلام خیابان والفجر که از ۱۶ تا ۲۵ آذرماه مراسم سوگواری همراه با مجالس وعظ و خطابه برگزار می کند.

 

 

تمرکز مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها بر فاطمیه دوم است.

 

با توجه به اینکه دو قول ۱۳ جمادی‌الاولی و ۳ جمادی‌الثانی درباره شهادت حضرت فاطمه(سلام الله علیها) شهرت بیشتری دارد؛ روزهای ۱۱ تا ۱۳ جمادی‌الاولی، فاطمیه اول و روزهای سوم تا پنجم جمادی‌الثانی، فاطمیه دوم نامیده شده است.

کد خبر 1237947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha