۱۹۴۴ خانواده دارای سه فرزند برای دریافت مسکن در خراسان جنوبی ثبت نام کردند

داعی گفت: تاکنون هزار و ۹۴۴ خانواده خراسان جنوبی دارای بیش از سه فرزند برای دریافت زمین یا واحد مسکونی در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حمید داعی امروز سه شنبه (۱۵ آذر) در نشست خبری «پرسمان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در استان اظهار کرد: طبق قانون جوانی جمعیت، زمین یا واحد مسکونی تحویل افراد دارای سه فرزند می‌شود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه زمین و مسکن تمام ۳۱ شهر این استان شامل قانون جوانی جمعیت هستند، افزود: تاکنون هزار و ۹۴۴ نفر دارای بیش از سه فرزند در این استان برای دریافت زمین یا واحد مسکونی در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: در ۱۹ شهر شامل ارسک، اسفدن، آویز، اسلامیه، حاجی آباد، آرین شهر، خضری دشت بیاض، خوسف، درح، زهان، سرایان، سربیشه، سه قلعه، شوسف، طبس گلشن، عشق آباد، گزیک، مود و نیمبلوک زمین تأمین و طرح تفکیکی مصوب شده و متقاضیان می توانند برای تشکیل پرونده فیزیکی به ادارات راه و شهرسازی شهرستانی مراجعه کنند.

 

داعی بیان کرد: در هفت شهر از جمله اسدیه، آیسک، باغستان، بشرویه، دیهوک، نهبندان زمین تأمین و الحاق شده و در حال تهیه طرح تفکیکی هستیم و تا سه ماه آینده متقاضیان می توانند برای تشکیل پرونده فیزیکی مراجعه کنند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در شهر ماژان و قهستان هنوز هیچ متقاضی سه فرزند به بالا برای دریافت مسکن در سامانه ثبت نام نکردند، گفت: اما برای شهرهای بیرجند، طبس مسینا و قاین چون با محدودیت زمین مواجه هستیم که اولویت تخصیص مسکن از واحدهای ساخته شده خواهد بود اگر متقاضی تمایلی به این سه شهر نداشته باشد برای شهرهای مجاور یا شهر زادگاه پدر و در صورت فوت پدر شهر زادگاه مادر پیشنهاد واگذاری مسکن خواهد شد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن از ۳۱ شهر استان در ۲۹ شهر زمین ها به صورت ویلایی انفرادی واگذار می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1237959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha