تحقق رسالت طلبگی در سایه انس با کتاب امکان پذیر خواهد شد

عباسی گفت: طلاب زمانی می توانند رسالت خود را درجهت تبلیغ، تدریس و ... به انجام برسانند که به صورت فعال و مستمر، مشغول به مطالعه و پژوهش باشند.

خبرگزاری شبستان از استان مازندران؛ خدیجه عباسی از اساتید مدرسه ی علمیه ی فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) شیرود و متولد شهر تنکابن است، با توجه به علاقه ای که به دروس حوزه و معارف اسلامی داشت، در سال1380 وارد حوزه علمیه ی فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) شیرود شد و بعداز اتمام مقطع سطح دو، در رشته ی تفسیر و علوم قرآنی در موسسه ی آموزش عالی الزهرا(سلام الله علیها) گلستان مشغول به تحصیل شد؛  همچنین بعد از اخذ مجوز دروس تفسیر و علوم قرآنی، از سال 1394، به تدریس و داوری مسابقات قرآنی در سطح استان مازندران مشغول شده است. در این مجال با توجه به اهمیت معرفی بانوان فرهیخته به جامعه طلاب جدیدالورود گفتگوی کوتاهی با این استاد حوزه ترتیب داده شد که از نظرتان می گذرد:

 

خدیجه عباسی از اساتید مدرسه ی علمیه ی فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) شیرود شهرستان تنکابن در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه با توجه به رشته ی تحصیلی خود و احساس نیاز به معارف اسلامی در جامعه، در این زمینه آغاز به فعالیت می کند، گفت: تاملی بر ویژگی ها و جایگاه ابرار و نیکان در قرآن کریم؛ مبانی و روش های تربیت عقلانی در نهج البلاغه؛ تاملی بر زندگانی و نقش حضرت خدیجه(سلام الله علیها) در گسترش اسلام موضوع پژوهش ها و تحقیقاتی که تاکنون با رتبه ی مقالات علمی پژوهشی به چاپ رسیده است.

 

محقق حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به رسالت طلبگی و اهمیت برنامه ریزی برای تحقق این مهم برمحور علم و تهذیب، تاکید کرد: طلاب زمانی می توانند رسالت خود را درجهت تبلیغ، تدریس و پژوهش به انجام برسانند که به صورت فعال و مستمر، مشغول به مطالعه و پژوهش باشند.

 

وی ادامه داد: بروز بودن و اشراف کامل علمی بر مسائل جامعه و انواع شبهات درعرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و... می تواند در جهت رسیدن به اهداف دینی که یکی از وظایف طلاب و روحانیت است دخیل باشد.

 

عباسی بیان کرد: تقویت روحیه ی تحقیق و پژوهش در طلاب می تواند موجب رشد در زمینه های تبلیغ، تدریس و تحقیق در عرصه های گوناگون شود.

 

وی ادامه داد: آشنایی با ملاک های یک پژوهش لازمه انجام یک تحقیق در ردیف تحقیقات طراز است که باید در راستای نیاز جامعه و حل مسائل اجتماعی قلم فرسایی کند و با برخورداری از اخلاق پژوهشگری، به دنبال حل مسائل علمی بوده، از هر گونه تعصب ورزی، کم کاری و تساهل در عرصه نگارش دوری جسته و سعی در پاسخ گویی به نیاز های مخاطبین، داشته باشد.

 

عباسی بیان کرد: دغدغه مند کردن و ایجاد انگیزه پژوهشی برای طلاب، از طریق اساتید برجسته و تدوین دروس متداول در راستای پژوهش و استفاده از اساتید با تجربه و موفق که در تقویت و ایجاد انگیزه در طلاب موثر هستند، آموزش شیوه های پژوهشی موثر، استفاده از چگونگی بهره مندی از کتابخانه ها و نرم افزارهای دیجیتالی جهت جلوگیری از سردرگمی طلاب در امر تحقیق می تواند کمک شایانی به آنها داشته باشد.

 

وی اذعان کرد: طلاب زمانی میتوانند رسالت خود را در جهت تبلیغ، تدریس و پژوهش به انجام برسانند که بصورت فعال و مستمر بر مسائل علمی جامعه، مطالعه و اشراف کامل داشته باشند.

کد خبر 1237966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha