۱۷ دارالقرآن در کردستان فعالیت دارد/ لزوم نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز در مدارس

نریمانی گفت: ۱۷ دارالقرآن کریم در بخش دانش‌آموزان دختر و پسر در سطح استان فعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان؛ حجت‌الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان پیش از ظهر سه شنبه(15 آذرماه) در دیدار فعالان و دست‌اندرکاران امور قرآنی آموزش و پرورش استان با نماینده ولی فقیه در کردستان، با گرامیداشت هفته قرآن، عترت و نماز گفت: هر ساله از 15 تا 21 آذر به نام هفته قرآن، عترت و نماز در آموزش و پرورش نامگذاری و به همین مناسبت جمع حاضر به منظور بهره گیری از رهنمودها و ارشادات خدمت جنابعالی رسیده‌اند و برنامه‌های هفته با این دیدار آغاز می‌شود.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در ادامه گزارشی از فعالیت‌های اداره قرآن، عترت و نماز استان در حوزه‌های برگزاری مسابقات قرآن، فعالیت‌های اقامه نماز، توسعه و تبیین اقامه نماز، عترت و سیره معصومین ارائه کرد و گفت: در همین راستا برنامه‌هایی از طریق وزارت به استان ابلاغ و متناسب با بوم استان برنامه‌ها به واحد‌های اداری و آموزشی ارسال شده است.

 

نریمانی با بیان اینکه در اجرای مسابقات قرآن، عترت و نماز، سال تحصیلی گذشته بیش از 110 هزار نفر از دانش‌آموزان در مرحله آموزشگاهی شرکت کردند، گفت: 23 هزار نفر از دانش‌آموزان به مرحله شهرستانی راه یافته و بعد از رقابت در این مرحله، تعداد 1500 نفر از دانش‌آموزان به مرحله استانی راه یافتند و از این تعداد 70 نفر راهی مرحله کشوری شدند.

 

 وی افزود: در دو سال گذشته دانش‌آموزان استان در مرحله کشوری مسابقات نتایج خوبی احراز و کسب 9 رتبه برتر کشوری، حاصل حضور دانش‌آموزان استان در مرحله نهایی این رقابت‌ها بوده است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گفت: مسابقات قرآن در بخش فرهنگیان با هدف توانمندسازی مربیان و معلمان برگزار و سال گذشته تعداد 150 نفر از معلمان استان در مرحله شهرستانی شرکت کردند که 30 نفر به مرحله استانی راه یافته و در پایان 5 نفر راهی مرحله کشوری مسابقات شدند.

 

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات صورت گرفته در حوزه قرآن پرداخت و گفت: در بخش تربیت حفاظ قرآن و حفظ جز سی ام قرآن کریم، با فعالیت مراکز دارالقرآن، سال گذشته تعداد 97 هزار نفر از دانش‌آموزان در این برنامه شرکت کردند که با برگزاری آزمون حضوری و راستی آزمایی، تعداد 1500 نفر از دانش‌آموزان موفق به اخذ گواهی حفظ جزء سی تا حفظ کامل شده و از امتیازات آن بهره‌مند شدند.

 

 نریمانی فعالیت 17 مرکز دارالقرآن در بخش دانش‌آموزان دختر و پسر و تجهیز آنها با همکاری نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس را از دیگر اقدامات استان برشمرد.

 

معاون پرورشی و فرهنگی استان کردستان با اشاره به موضوع اقامه نماز جماعت و نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز در مدارس به عنوان یکی از اولویت‌های کاری با مشارکت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه، از ثبت نام 950 نفر از ائمه جماعت روحانی و غیر روحانی در سامانه سجاد خبر داد و با بیان اینکه از مجموع 3200 مرکز آموزشی 1450 مدرسه شرایط برگزاری نماز جماعت را دارد، گفت: در سطح استان 840 نماز خانه استاندارد وجود دارد و مدارس جدیدالاحداث نیز دارای نماز خانه استاندارد هستند.

 

 وی برگزاری همایش احلی من العسل، برگزاری مسابقه مشق انتظار و طرح کشوری مصباح الهدی را از فعالیت‌های خوب بخش عترت عنوان کرد و گفت: استان در پیگیری کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش همواره از استان‌های موفق بوده است.

 

 گفتنی است؛ در این دیدار چند نفر از دست اندرکاران حوزه قرآنی به نمایندگی از سایرین، نظرات، پیشنهادات و دیدگاه های خود را مطرح و با اهدای لوح تقدیر از آقای ولی خانی پیشکسوت عرصه قرآنی آموزش و پرورش استان که قریب به 18 سال از دوران سی ساله خدمت خود را به عنوان کارشناس قرآن سپری کرده و اخیرا به افتخار بازنشستگی نائل شده اند با حضور نماینده ولی فقیه تجلیل شد.

کد خبر 1237994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha