دهه ۸۰ ها در آذربایجان غربی طرحی نو در انداختند

کانون های مساجد آذربایجان غربی با اجرای نماهنگ زیبای «عشق من ایران» با کمک دهه ۸۰ ها طرحی نو در انداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از آذربایجان غربی، زیبا کیومرثی:

 

ایران کلمه مقدسی است که هزاران شهید بخاطر یک وجب از خاک آن جان داده اند.

هم ایران مقدس است، هم حکومت حاکم برآن و هم تاریخ جاری در رگ های آن قابل ستایش است.

ما امروز به شهدا می بالیم، ما امروز فقط با آبروی شهدا در مجامع بین المللی سرافراز ایستاده ایم.

درهای شهادت در ایران عزیز ما هیچوقت بسته نشده اند، شهادت مرزبانان، شهادت شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت، شهدای هسته ای هر روز داغ تازه ای بر جان این سرزمین می گذارد؛ اما دهه 80 ها امروز پا در رکاب هستند تا ایرانی آبادتر داشته باشیم.

فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی باید با هر حرکتی تبیین شود و ما فقط با اجرای کار فرهنگی گروهی می توانیم زیباترین و با ارزش ترین مفاهیم را به نوجوانان و جوانان آموزش دهیم.

در کنار کار گروهی می توانیم اتحاد را هجی کنیم و با در کنار هم ایستادن دختران و پسران به دنیا نشان دهیم که هیچ تبعیضی در جامعه ما وجود ندارد و تمام این حرف های بی نام و نشان، تبلیغات رسانه های دشمن است.

در هیچ کجای دنیا حجاب نمی تواند مانع پیشرفت زن شود و ما در جامعه امروز خود زنان محجبه موفق کم نداریم.

پزشکان، پرستاران، دانشمندان، استادان، مفسران که همه هم مرد هستند و هم زن و اینان به عنوان خواهران و برادران دینی، دوشادوش همدیگر برای ساختن ایرانی آبادتر و بهتر تلاش می کنند.

 

 

در این نماهنگ زیبا که در بیت بیت آن عشق به ایران موج می زند در چند منطقه از ارومیه ظبط شده است.

این اجرای وزین در حسینیه ثارالله، میدان ایالت، مدرسه تاریخی 22بهمن و در مزار شهدای گمنان پارک جنگلی اجرا و فیلم برداری شده است.

در این نماهنگ بیش از 130 دانش آموز از مدارس ادیب، معبث2 و فجر که از نوجوانان دهه 80 و 90 هستند،حضور داشتند.

یکی از ویژگی های برجسته این نماهنگ اجرای آن به سه زبان فارسی، ترکی، و کردی است که برازنده استانی می باشد که به عنوان رنگین کمان اقوام و ادیان در کشور شناخته می شود.

این نماهنگ به همت کانون فرهنگی و هنری شهید «جهان آرا» در ارومیه اجرا شده است.

 

رضا جمشیدی، رابط فرهنگی کانون شهید جهان آرا و همچنین خواننده این نماهنگ در گفت و گو با خبرنگار شبستان، گفت: ما سعی کرده ایم در این نماهنگ که به سه زبان فارسی، ترکی و کردی اجرا شده است به دشمنان تفهیم کنیم که اتهاد و همبستگی اقوام در این استان به این سادگی گسستنی نیست.

وی اضافه کرد: در استان آذربایجان غربی از دیرباز تا کنون شیعه و سنی دست در دست هم از این خاک دفاع کرده اند و از این به بعد نیز همینطور خواهد بود.

جمشیدی با بیان اینکه در این نماهنگ شیعه و سنی، دختر و پسر در کنار یکدیگر به نماد اتحاد ایستاده اند، تصریح کرد: نوجوانان کانونی و صد البته نوجوانانی که از خانواده های ولایی برخواسته اند امروز با شور و شعوری مثال زدنی برای تولید یک محتوای فرهنگی ایفای نقش کرده اند که به نوبه خود کار بسیار فاخری است.

وی گفت: از سازمان تبلیغات اسلامی انتظار داریم که زمینه افتتاح هیئت سرود جوانان مسجدی در استان را فراهم کنند که این جوانان در یک مسیر مشخص و سالم به فعالیت فرهنگی خودشان ادامه دهند.

 

در زمان ظبط این نماهنگ زیبا شاهد حلقه زدن مردم دور این نوجوانان بودیم که صحنه های بی مثالی را رقم زد که به تصویر کشیدن آن از عهده قلم ناتوان من خارج است.

کار فرهنگی بالاخره یک روز به ثمر خواهد رسید، همانطور که دشمن شبانه روز برای تخریب فرهنگ اسلامی در جامعه ما تلاش می کند، ما نیز باید با اجرای برنامه های فاخر و متنوع فرهنگی دست از تلاش برنداریم تا تمام توطئه های آنان در نطفه خفه شوند.

باید در برنامه های فرهنگی نوجوانان و جوانان را دخیل کنیم چرا که اینان آینده سازان مملکت هستند.

 

»محسن رضایی»  در گفت وگو با خبرنگار شبستان، با اشاره به آغاز مرحله اول از ضبط نماهنگ «عشق من ایران » در قالب سه گویش محلی بیان کرد: روند ضبط از روز (شنبه 12 آذر ماه) در ارومیه آغاز شده است که امیدواریم بتوانیم کاری تاثیر گذار به مرحله اجرا درآوریم.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: سکانس اول این نماهنگ فاخر  که به همت کانون های مساجد آذربایجان غربی و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، صدا و سیمای مرکز استان، آموزش و پرورش استان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جبهه فرهنگی کلید خورده است، با حضور بیش از 130 نفر از اعضای کانون‌های مساجد شهرستان ارومیه،تصویربرداری شد.

وی ادامه داد: نماهنگ عشق من ایران توسط گروهی دانش آموز نوجوان مسجدی از مدرسه ابتدایی فجرو مبعث 2 ارومیه،. در سه مکان از شهر ارومیه اجرا شد.

 

 وی افزود: این اثر ملی به سرپرستی وخوانندگی «رضا جمشیدی» عضو کانون و فعال فرهنگی؛ آهنگسازی «احسان جوادی» و شعری از «رضا یزدانی» در سه زبان (فارسی، ترکی و کردی) مستندسازی شد.

رضایی اضافه کرد: بچه های مسجد با حضور در میادین و مراکز اصلی شهرستان، نغمه های از «عشق من ایران» را طنین انداز کردند.

 

 

گفتنی است، این نماهنگ وزین و زیبا طبق برنامه ریزی های انجام شده با ستاد مرکزی کانون های مساجد کشور، بعد از ایام فاطمیه در تمام شبکه های ملی پخش خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1238010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha