نقش دانشجوها در پیروزی انقلاب بیان شود

علیزاده با تاکید بر بیان نقش دانشجوها در پیروزی انقلاب، گفت: در انقلاب اسلامی نقش های مختلفی از جمله اطلاع رسانی و روشنگری، نقد عملکرد مسئولان و ... برای دانشجویان مومن و انقلابی تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسن علیزاده شامگاه (۱۵ آذر) در مراسم روز دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی بشرویه اظهار داشت: در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ به دلیل اعتراض به از سرگیری روابط ایران با انگلیس و سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران، دانشجویان دانشگاه تهران به پا خواستند.

 

فرماندار بشرویه ادامه داد: تعدادی به شهادت رسیدند و تعدادی نیز دستگیر شدند و به همین دلیل ۱۶ آذر به نام روز دانشجو برای مبارزه با استکبار نامگذاری شده است.

 

وی درخصوص سیاست دوگانه دولت های غربی و آمریکا در برابر محیط دانشجویی گفت: غرب و آمریکا اقدام به ایجاد دانشگاه های تک جنسیتی کرده اند و در انگلیس بیشترین دانشگاه های تک جنسیتی وجود دارد به این دلیل که لازم می دانند برای تربیت نسل و مدیران و حکمرانان آینده باید اقدام به راه اندازی دانشگاه های تک جنسیتی کنند.

 

علیزاده بیان کرد: سیاست های غرب در مقابل ملت های آزاده تغییر نکرده است و همان روش جنایت و کشتار را در پیش دارند و در تمام دولت های آنان قابل مشاهده بوده است.

 

فرماندار بشرویه با بیان اینکه برخی از دانشگاه های کشورهای مختلف به دنبال تربیت نیروهای وابسته به غرب هستند، افزود: در برخی از دانشگاه های ایران طی روزهای اخیر این موضوع را مشاهده کردیم از جمله پزشکی که در قتل یک نوجوان مشارکت می کند و یا در محیط دانشجویی ما شعارهایی پخش می شود که غرب هم اقدام به پخش آن نکرد.

 

وی ادامه داد: در مسائل اخیر نفوذ فرهنگی به طور کامل قابل مشاهده بود که توسط دشمنان انقلاب اسلامی پیاده شد و یک وابستگی فکری و سیاسی به بیگانگان بود و در این اتفاقات به آرمان های مکتب اسلام پشت کردند و باورهای سلطه پذیری و فرودستی را در قلب ملت نشاندند و متاسفانه افراد فریب خورده، فرهنگ غرب را در اتفاقات اخیر افتخار جلوه دادند.

 

علیزاده با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای دانشجویان مومن و انقلابی چندین نقش را در نظر گرفته است، افزود: اولین نقش انسان سازی، هدایت و رهبری عموم مردم به سمت اسلام و ارزش های والای اسلامی است و اطلاع رسانی و روشنگری و شناسایی شبهات و نقد عملکرد مسئولان و ارائه الگو و راهکار عملی برای حل مشکلات کشور از جمله دیگر نقش هایی است که در کلام امام راحل می توان مشاهده کرد.

 

فرماندار بشرویه در پایان گفت: اگر کلام امام راحل و مقام معظم رهبری برای جوانان، نوجوانان و دانشجویان تبیین می شد قطعا مشکلات اخیر رخ نمی داد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1238053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha