بیش از ۲۱ هزار معلول تحت حمایت بهزیستی استان زنجان قرار دارند

به گفته حسینی، در حال حاضر ۲۱ هزار و ۹۲۸ فرد دارای معلولیت تحت حمایت بهزیستی قرار دارند و تامین مسکن و ایجاد اشتغال و حمایت های تحصیلی از این افراد جزء اولویت های این نهاد است.

سلمان حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر ۲۱ هزار و ۹۲۸ فرد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد ۹ هزار ۱۶۸ معلول جسمی، حرکتی، ۲ هزار و ۷۴۹ نفر معلول بینایی، ۳ هزار و ۲۴۳ معلول شنوایی و صوت و گفتار، ۳ هزار و ۱۹۲ بیمار اعصاب و روان و بیش از ۴ هزار نفر نیز دارای معلولیت ذهنی است.

 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش ازیک هزار و ۱۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت از مشوق های بیمه ی خویش فرمایی و کارفرمایی و ... بهره مند شده اند و برای ۴۴۰ نفر از این افراد کمک هزینه اشتغال  نیز پرداخت شده است.

 

این مسئول با اشاره به تامین مسکن  افراد دارای معلولیت گفت: در این راستا در حیطه مسکن ۷۸ مسکن به افراد دارای معلولیت  واگذار شده است و  ۳۴۶ مسکن دیگر نیز در دست اقدام است که امیدواریم تا سال جاری این مسکن ها تحویل خانواده ها شود. 

 

وی ورود افراد دارای معلولیت به چرخه دریافت خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی را منوط به تاییدیه کمیسیون پزشکی عنوان کرد و گفت: کمیسیون پزشکی فرآیندی است که طی آن بررسی مستندات و مدارک پزشکی، اختلالات و بیماری های منجر به معلولیت انجام می گیرد و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۹۰۰ کمیسون های  پزشکی تعیین نوع و شدت معلولیت برگزار شده است.

 

حسینی با اشاره به حمایت های تحصیلی بهزیستی از جامعه هدف افزود: از ابتدای سال تا کنون به  بیش از ۷۶۰ نفر از  دانش آموزان  و ۱۳۴ نفر  دانشجوی دارای معلولیت کمک هزینه تحصیلی پرداخت شده است.

کد خبر 1238089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha