نقش نهادهای فرهنگی در پویایی کتابخوانی از اهمیت خاصی برخوردار است

فرهادی گفت: نقش نهادهای فرهنگی در پویایی کتابخوانی، ترویج و تعمیق فرهنگ مطالعه از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری، احمد فرهادی بابادی روز سه شنبه (۱۵ آذر) در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره ‌کل زندان‌ ها و کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: انعقاد این تفاهم نامه به منظور تحقق اهداف فرهنگی و تربیتی زندانیان صورت گرفته است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری ضمن بازدید از کتابخانه‌های مشارکتی امام خمینی (ره) و عفاف زندان شهرکرد از فعالیت‌های کتابخانه‌های مشارکتی زندان‌های استان تقدیر کرد.

 

وی در ادامه گفت: وجود منابع غنی و مفید در کتابخانه‌ های زندان و توجه به نیاز مخاطبین می‌تواند در سلامت روان، آرامش ذهنی، ارتقا سطح آگاهی و کاهش آسیب های اجتماعی نقش سازنده‌ای داشته باشد.

 

فرهادی بابادی با اشاره به رتبه برتر استانی کتابخانه مشارکتی امام خمینی (ره) افزود: نقش نهادهای فرهنگی در پویایی کتابخوانی، ترویج و تعمیق فرهنگ مطالعه از اهمیت خاصی برخوردار است و انعقاد اینگونه تفاهم‌نامه ها به گسترش فعالیت فرهنگی و تربیتی کمک می کند.

 

بر اساس این گزارش در ادامه حمیدرضا حیدری نیز با اشاره به ارتباط موثر نهادهای فرهنگی با مجموعه کیفری استان گفت: دستگاه‌ های فرهنگی و متولیان امر تعلیم و تربیت در راه رشد فرهنگ و تربیت جامعه نقش بسیار پررنگی دارند و کتابداران پیش‌قراول کاروان فرهنگ هستند.

 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی چهارمحال و بختیاری زندانیان را جمعیتی تشنه مطالعه دانست و گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب باید سلامت فکری را با کتاب‌خوانی تامین کنیم و از کتاب ‌های مفید و راه‌گشا که توسط متفکران و نویسندگان خبره تهیه و در اختیار ما گذاشته شده استفاده کنیم و تا آنجا که امکان دارد بخوانیم.

 

وی با اشاره به وجود بیش از ۲۴ هزار جلد کتاب در قالب پنج کتابخانه‌ مشارکتی زندان و اهمیت کتاب در اصلاح رفتار، عقائد و باز اجتماعی شدن زندانیان افزود: در زندان های استان زمان و فضای مناسب جهت بهره‌گیری از منابع مطالعاتی با همکاری اداره ‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فراهم است و امیدواریم با همکاری گسترده‌تر با کتابخانه‌های استان و برگزاری رویدادها و مسابقات کتابخوانی، سرانه مطالعه در بین زندانیان بیشتر شود .

 

کد خبر 1238095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha