دانشگاه «حیفا» میزبان اولین کنفرانس میان ادیانی بود

دانشگاه حیفا اولین کنفرانس بین المللی میان ادیانی خود را با میزبانی بیش از ۵۰ شخصیت مذهبی و دانشگاهی برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «jns»،دانشگاه حیفا اولین کنفرانس بین المللی میان ادیانی خود را با میزبانی بیش از 50 شخصیت مذهبی و دانشگاهی برگزار کرد.

این کنفرانس بین المللی شخصیت های برجسته یهودی، مسیحی و مسلمان را گرد هم آورد تا تغییرات اجتماعی و ارتقای روابط دیپلماتیک در خاورمیانه را تقویت کند.

کنفرانس «JCM» (یهودیان، مسیحیان، مسلمانان) شامل شرکت کنندگانی از مصر، بحرین، امارات متحده عربی، مراکش، ترکیه، آلبانی، یونان، انگلستان، ایرلند و آلمان بود.

«اوریل سیمونسون»، رئیس بخش مطالعات دینی دانشگاه که میزبان کنفرانس بود در این باره گفت: ما در منطقه‌ای به شدت مذهبی زندگی می‌کنیم؛ جایی که رهبران مذهبی نفوذ فوق‌العاده‌ای دارند و امیدواریم که از این نفوذ برای تغییرات اجتماعی که بر زندگی روزمره همه تاثیر می گذارد ،استفاده کنیم .

بر اساس بیانیه دانشگاه «حیفا»، این کنفرانس با توجه به توافقنامه «پیمان ادیان ابراهیمی» 2020 در حیفا برگزار شد.

سیمونسون گفت : ما می‌خواهیم از دیدگاه صلح که در این توافق‌نامه آشکار شده است برای پایان دادن به مناقشه اسرائیل و فلسطین استفاده کنیم.

وی افزود: ما به خود می بالیم که موفق شده ایم این هماهنگی مذهبی را در محوطه دانشگاه تقویت کنیم و امیدواریم که برگزاری این نوع بحث ها بتواند پایه گذار ایجاد یک زندگی پایدارتر باشد.

برای بیش از 40 سال، کنفرانس JCM در سراسر اروپا به دلیل ترویج گفتگو، تفاهم و همبستگی میان اعضای سه دین بزرگ توحیدی شهرت یافته است.

ماموریت این کنفرانس این بود که نشان دهد چگونه دین می تواند وسیله ای برای تغییرات اجتماعی و مدنی باشد.

 شرکت کنندگان به طور خاص در مورد اینکه چگونه دین می تواند بر مسائل مربوط به عدالت اجتماعی، پایداری محیطی و برابری جنسیتی تأثیر بگذارد، بحث کردند.

شرکت‌کنندگان همچنین درباره راه‌اندازی یک شبکه دانشگاهی برای ارتباط دانشمندان همفکر خاورمیانه با سیاستمداران و دیگر شخصیت‌های با نفوذ در کشورهای مربوطه بحث کردند.

کد خبر 1238127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha