برگزاری نمایشگاه اشتغال زایی در استان فارس در ۲۲ بهمن

احمدی فارسانی گفت: ثمره انعقاد تفاهم نامه میراث فرهنگی، کمیته امداد، بهزیستی و بسیج سازندگی فارس منجر به برگزاری نمایشگاه اشتغال زایی در ۲۲ بهمن خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، بهزاد احمدی فارسانی، امروز چهارشنبه (16 آذر) در آئین تفاهم نامه همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با کمیته امداد، بهزیستی و بسیج سازندگی فارس گفت: امروز شاهد تعامل و هم افزایی چند دستگاه حمایتی و اجرایی استان فارس در خصوص تقویت حوزه اشتغال هستیم و برای این تفاهم نامه یک ماه وقت گذاشتیم تا کل داشته هایمان را در راستای حمایت از تولید صنایع دستی و ... به میدان آورده شود.

سرپرست معاونت صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان فارس ادامه داد: 48 شهر و روستای جهانی صنایع دستی در جهان وجود دارد که 11 شهر و سه روستای فارس در میان آنها قرار دارد و و استان فارس دارای ۲ شهر جهانی و یک شهر ملی در حوزه صنایع دستی بومی خود است که شامل شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی، آباده به عنوان شهر جهانی منبت و فیروزآباد شهر دست بافته های داری هستند و این ظرفیت های استان را یونسکو مورد تاکید قرار داده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه صنایع دستی استان بیان کرد: از آموزش و تسهیلات به سمت فروش حرکت کرده ایم و برای تقویت آن هم افزایی لازم است که انعقاد این تفاهم نامه در تحقق آن کارساز است.

احمدی فارسانی ادامه داد: برای توانمدسازی و اقشار نیازمند در شهرها و روستاهای هدف استان در قالب این تفاهم فرصت هم افزایی فراهم می شود و هدف ما ایجاد یک هزار شغل دائم در صنایع دستی فارس است.

وی اضافه کرد: فارس به عنوان استان معین برای صادرات صنایع دستی انتخاب و نمایشگاه صنایع دستی در قطر برگزار شده است که رویداد موثری در معرفی و فروش صنایع دستی استان است.

احمدی فارسانی با اشاره به ثمره دهی انعقاد تفاهم نامه امروز هم اعلام کرد: ثمره این تفاهم نامه در ۲۲ بهمن در قالب نمایشگاه اشتغال زایی خواهد بود.

وی همچنین نصب المان ها و تابلوهای شهری در خصوص صنایع دستی را حائز اهمیت دانست و گفت: نصب تابلویی با عنوان «به شهر جهانی صنایع دستی خوش آمدید» در ورودی های شهر شیراز ضرورت است.

کد خبر 1238194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha