جهاد تبیین مهمترین راه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن / دفاع مقدس تجربه موفق ایران در جنگ ترکیبی

همایون با اشاره به ابزارهای مختلف دشمن در جنگ ترکیبی گفت: جهاد تبیین و بالا بردن سطح فهم و آگاهی و زدودن جهل مهمترین راه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: جنگ یک پدیده فراگیر جهانی است؛ ابهام، پیچیدگی و چندبُعدی بودن؛ مهم‌ترین ویژگی جدید‌ترین شیوه جنگی است. جنگ ترکیبی طیف گسترده‌ای از ابزارها به شیوه همگون یا ناهمگون است که در این نوع جنگ‌ها که نبردی غیرخطی به‌شمار می‌رود، مورد استفاده قرار می‌گیرد به همین دلیل هوشیاری همیشگی در مقابل دشمن، جزو بایدهای یک نظام مستقل و دارای دشمنان بسیار است. با پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا به صورت‌های مختلف و با ایجاد تنوع در ابزارهای نوین، به دشمنی و کینه‌ورزی علیه نظام مقدس ایران پرداخته است. در همین رابطه گفتگویی با محمد هادی همایون، استاد و عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق (ع) به شرح زیر ارایه می شود.

 

جنگ ترکیبی چیست و چه ابزارهایی دارد؟

جنگ ترکیبی جنگی است که در چهارچوب قدیمی حق و باطل خود را نشان می دهد و سابقه آن نیز به همان زمان می رسد، یعنی از همان روزی که شیطان از سجده به انسان امتناع کرد و جنگی میان جناح حق و باطل در زندگی زمینی تا رسیدن به قیامت آغاز شد، این جنگ نیز آغاز شده است. جنگ ترکیبی به معنای آن است که هر کدام از دو طرف برای این جنگ از تمام امکانات و راه های ممکن استفاده کنند و طبیعتا در گذشته ابزارهای انسان به کمال امروز نرسیده بود که بتواند از هر ابزاری برای این جنگ استفاده کند اما اندک اندک این ابزارها پیشرفته شد و مخصوصا حزب شیطان که بنای ادامه این جنگ را داشت، سعی کرد در طول تاریخ ابزارهای خود را کامل کند.

 

امروز دشمن در این جنگ در حوزه اقتصادی از ابزاری به نام تحریم استفاده می کند و در جنگ رسانه ای یک جنگ تمام عیار رسانه ای به راه می اندازد و در فنون روانشناسی به حدی از قابلیت رسیده که می تواند انسان ها را تحت تاثیر این روانشناسی قرار دهد. همچنین در سطح نظامی می تواند از اسلحه هایی استفاده کند که اصطلاحا به آنها سلاح کشتار جمعی گفته می شود، تمام این ابزارها مجموعه ای است که از ابتدا در مفهوم جنگ ترکیبی وجود داشته است و دشمن در طول تاریخ تلاش کرده تا این امکانات را فراهم کند و به جنگ جبهه حق برود.

 

ابزار جبهه حق در جنگ ترکیبی چیست؟

طبیعتا جبهه حق نیز در این مدت که بر روی زمین زندگی می کند، بیکار نمانده و شروع به تهیه ابزارهای خود کرده است و مهمترین سلاحی که در دست جبهه حق است، سلاح علم و آگاهی واقعی است. موضوع جهاد تبیین که رهبر انقلاب فرمودند مهمترین ابزار ما در مقابله با جنگ ترکیبی است، اگر انسان ها نسبت به جنگی که از سوی حزب شیطان به راه افتاده است، آگاه باشند کاملا در برابر آن هجمه مصون می شوند اما متاسفانه بخش هایی از ناآگاهی در جامعه جهانی وجود دارد که موجب می شود دشمن در جنگ ترکیبی با استفاده از برخی از ابزارها موفق شود.

 

موضوع جهاد تبیین و بالا بردن سطح فهم و آگاهی و زدودن جهل به نظر می رسد مهمترین بخش در جنگ ترکیبی باشد اما عناصر دیگری نیز در این ماجرا دخیل هستند که اساس آن "تشکیل حکومت" است، اینکه اسلام و مومنان در گوشه ای از جهان ابزاری به نام حکومت را در اختیار داشته باشند.

 

موضع جریان مقاومت در جنگ ترکیبی را چگونه ارزیابی می کنید؟

جریان مقاومت در بسیاری از کشورها به صورت جدی در حال رشد است و همچنان تنها کشوری که در جریان مقاومت حکومت دارد، جمهوری اسلامی ایران است که این امر دشمنان را به وحشت جدی انداخته است زیرا حکومت موضوعی است که از ابتدا مورد نظر غربی ها بوده و بلافاصله بعد از ماجرای طوفان نوح و استقرار دوباره انسان در زمین حکومت مد نظر انبیا بوده است.

 

در جنگ ترکیبی که علیه کشور شکل داده اند، تجارب حکومتی زیادی کسب کردیم مانند هشت سال دفاع مقدس. ما در جنگ تحمیلی اگرچه درگیر جنگ شدیم اما رشد یافتیم و زیرساخت های ما معنی دار شد و کشور بعد از جنگ به روی پای خود ایستاد. معتقدم خروج ما از جنگ ترکیبی گشایش بسیار بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران دارد.

 

جایگاه ایران در جنگ ترکیبی را چگونه ارزیابی می کنید؟

امروز ما در شرایط پایانی این جنگ به سر می بریم و معتقدم میزان آگاهی برای مقابله با ابزارهای متعدد شیطان ضروری است و در جامعه ما و جامعه جهانی در حال شکل گرفتن است. جنگ ترکیبی جنگ طولانی و تاریخی در زندگی بشر است و مشمول وعده الهی است. پیروزی نهایی از آن دین خداوند است و این آشوب ها و فتنه ها و اتفاقاتی که رخ می دهد، همه تمرین و آموزش برای قوی شدن و طی مسیر پیش رو است. اصلی ترین ابزار جنگ ترکیبی در واقع "ترکیب آن" است و مسئله اصلی در قدرت این جنگ نوع ترکیب آن در ابزار مختلف است که از یک سو اقتصادی، نظامی و از سوی دیگر فرهنگی و اجتماعی است. اگر بتوانیم در این جنگ به پیروزی برسیم، نشان می دهد که از توان بالایی برخورداریم که توانسته ایم با این همه تنوع مواجه باشیم.

 

اگر در این جنگ شکست بخوریم، چه اتفاقی رخ می دهد؟

امام (ره) فرمودند "اگر اسلامی که در ایران شکل گرفته است، سیلی بخورد تا 100 سال دیگر نیز سربلند نمی کند". معتقدم ما وارد مرحله ای شدیم که به پیروزی نزدیک هستیم.

 

کارنامه ایران در جنگ ترکیبی را چگونه ارزیابی می کنید؟

کافی است کارنامه چهل سال تلاش جمهوری اسلامی را نگاه کنید. میزان مقابله ها و رشد پیشرفت نظام اسلامی را بسنجیم و وضعیت های مشابه جهانی را مقایسه کنیم، مانند مصر که از نظر فرهنگی، جغرافیا و سابقه تمدنی بسیار قابل توجه است اما باید ببینیم موضوع پیروزی و اسلام خواهی بعد از بیداری اسلامی چقدر دوام آورد و کارنامه 43 ساله نظام اسلامی را نیز بنگریم. ما طی این سال ها یک جنگ هشت ساله را که بسیار سنگین بود و جنگ تمام کشورهای جهان علیه جمهوری اسلامی ایران محسوب می شد، پشت سر گذاشتیم و با موفقیت طی کردیم. ما توانستیم استقلال علمی، حرفه ای، صنعتی و خودکفایی را در حد مطلوب در طی این 40 سال مدیریت کنیم و جهش علمی در کشور ما رخ داده و در حوزه های خاصی به شدت جهش علمی را شاهد هستیم.

 

ما توانستیم انقلاب را مدیریت کنیم و به حکومت داری منتقل کنیم و همچنان حکومت را انقلابی نگه داریم، ما توانستیم امتی فاخر و فرهیخته در جهان ایجاد کنیم و جنگ منطقه ای را که شاید در تاریخ بی نظیر بوده است را مدیریت کنیم و داعش را در منطقه شکست دهیم و با آمریکا مقابله کنیم. این شاخص ها و امتیازاتی زمانی اتفاق افتاده که سنگین ترین هجمه ها علیه ما رخ داده و این هجمه ها در دوران اخیر بیشتر آشکار شده است. با بررسی گذشته متوجه می شویم که ما در این صحنه کاملا پیروز بودیم و با در نظر گرفتن وعده ها و سنت الهی به عنوان اصول ملکوتی حاکم بر جهان وعده خداوند نیز این است که اگر در راه خدا قدم بردارید، وعده پیروزی خداوند قطعی است.

 

کد خبر 1238226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha