حاکمیت از توان نخبگان و ظرفیت عظیم دانشگاهی استفاده کند

ایزدخواه بر لزوم استفاده از توان نخبگان دانشگاهی تأکید کرد و گفت: باید انواع کانون‌ها، هسته‌ها، پژوهشکده‌ها و تشکل‌های مسأله محور و تخصصی شکل بگیرند و مجموع حاکمیت از توان نخبگان و ظرفیت عظیم دانشگاهی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، روح الله ایزدخواه امروز چهارشنبه (۱۶ آذر) در آیین تجلیل از پژوهشگران خراسان جنوبی که همزمان با ۱۶ آذر روز دانشجو در تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: امام راحل فرمودند باید در حل مشکلات به ملت متوسل شد که مصداق بارز آن اتکای سیاست‌گذاری‌ها به دانشگاه و جامعه دانشگاهی است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر شناسایی نخبگان و نظام‌سازی آنان برای حل و فصل مسائل، گفت: جامعه دانشگاهی باید مشتاقانه‌ و فعال‌تر ماحصل فکر و اندیشه خود را به دولت و دستگاه‌ها عرضه کند.

 

وی با بیان سهم دانشگاه ها در پیشرفت کشور، ادامه داد: فضای دانشگاه پویا و مستعد پیشرفت است البته هنوز نرم‌افزارهای اداره کشور آن طور که باید متکی به دانشگاه نشده و به تشکیل اجتماعات نخبگانی توجه لازم نشده است.

 

ایزدخواه بر لزوم استفاده از توان نخبگان دانشگاهی تأکید کرد و افزود: باید انواع کانون‌ها، هسته‌ها، پژوهشکده‌ها و تشکل‌های مسأله محور و تخصصی شکل بگیرند و مجموع حاکمیت از توان نخبگان و ظرفیت عظیم دانشگاهی استفاده کنند.

 

عضو هیات امنای دانشگاه‌های خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه همین که این افراد احساس کنند حاکمیت حاضر است طرح و ایده‌های آنان را ببیند و استفاده کند سبب ایجاد انگیزه می‌شود، عنوان کرد: در همین راستا پیشنهاد دادیم همان طور که مجلس مرکز پژوهش‌ها دارد خانه اندیشه‌ورزان نیز تشکیل شود.

 

وی در ادامه به تصویب قانون تولید دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: این قانون دست پژوهشگران و مراکز نوآوری را بسیار باز کرده و به صندوق‌های نوآوری در بانک‌ها امتیاز می‌دهد و با اختیارات قانونی، مجوزها و سایر موارد را تسهیل می‌کند.

 

ایزدخواه در پایان ابراز امیدواری کرد دانشگاه‌های استان خراسان جنوبی پیشتاز در منطقه شرق کشور باشند چون این منطقه عقب‌ماندگی‌های تاریخی نسبت به برخی مناطق از جمله غرب کشور دارد.

 

گفتنی است، در این آیین با حضور استاندار خراسان جنوبی از ۵۰ پژوهشگر برتر دانشگاه‌های استان همزمان با هفته پژوهش و فناوری تجلیل شد.

 

 

کد خبر 1238239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha