دیدار سرپرست و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های مساجد هرمزگان با امام جمعه میناب

سرپرست و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های مساجد هرمزگان، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب و سرشبکه و رابطین منطقه ای کانون های فرهنگی هنری این شهرستان با حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه شهرستان میناب دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان هرمزگان، مصطفی کریمی در این نشست از کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان بازوان فرهنگی شهرستان میناب یاد و ابراز امیدواری کرد با توجه به نقش و تاثیرگذاری این مراکز در راستای فرهنگ سازی در جامعه، شاهد تقویت و توسعه کانون ها باشیم.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میناب ضمن قدردانی از حمایت های امام جمعه از برنامه های فرهنگی به ویژه فعالیت های کانون ها، اظهار کرد: هدف از این دیدار بهره گیری از راهنمایی های راهگشای حضرتعالی در پیشبرد اهداف و رسالت کانون هاست.

 

وی با اشاره به انتساب کانون های فرهنگی هنری به مساجد، افزود: کانون ها زیر نظر امام جماعت و با مدیریت نخبگان فرهنگی و با بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت فوق العاده نسل جوان مومن انقلابی در طول سال برنامه های ارزشمندی را برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد اجرا می کنند.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میناب مسجدمحور بودن را یکی از امتیازات ویژه برنامه های کانون های فرهنگی هنری برشمرد و عنوان کرد: برگزاری مستمر، هدفمند و براساس یک برنامه کاری جشنواره های متنوع فرهنگی و هنری، قرآنی و ورزشی بیانگر فعالیت و پویایی کانون های این شهرستان است.

 

کریمی، برگزاری 16 دوره جشنواره فرهنگی هنری آسمان هشتم در کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی، دو جشنواره فرهنگی هنری و ورزشی از قربان تا غدیر کانون آل طه روستای پشته مهنو را از برنامه های شاخص کانون های مساجد میناب ذکر کرد.

 

وی افزود: چهار دوره جشنواره فرهنگی هنری و ورزشی نبی رحمت کانون سقای حسین(ع) روستای حکمی، ویژه برنامه ازدواج آسان در کانون نبی رحمت محله زرکی، جشنواره تئاتر در کانون امیرالمومنین(ع) روستای سرباران و جشنواره سرود در کانون سادات روستای گورزانگ از دیگر برنامه های شاخص است.

 

حمایت از کانون های فرهنگی هنری در گرو ارائه طرح است/ فعالیت بیش از 300 کانون در مساجد میناب

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان از فعالیت 307 کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد شهرستان میناب خبرداد و گفت: کانون های مساجد این شهرستان در رشته های سرود و تئاتر در استان هرمزگان سرآمد هستند.

 

 

اسلام خواجه یی نیز اظهار کرد: سیاست دور جدید مدیریت کانون ها در استان، حمایت از کانون های فرهنگی هنری در قالب ارائه طرح صورت می گیرد.

 

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد با استفاده از تیم قوی کارشناسی ابتدا به شناسایی پتانسیل و ظرفیت و استعدادها و همچنین آسیب ها و کمبودهای محله و روستای خود بپردازند و سپس راهکارهای رفع چالش ها و مشکلات را در قالب طرحی مدون تنظیم و به رابط منطقه ای تحویل دهند.

 

سرپرست کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با بیان اینکه رابط طرح را به سرشبکه و سپس به کمیته ای که به همین منظور در ستاد استان تشکیل شده است، ارسال خواهد شد، عنوان کرد: پس از تایید طرح در این کمیته، از کانون ارائه دهنده حمایت می شود.

 

وی از تشکیل کارگروه در رشته های قرآن و عترت، رشد و تربیت، سرود، تئاتر، هنرهای نمایشی، رسانه و تبلیغات به عنوان یکی دیگر سیاست های دور جدید مدیریت ستاد هماهنگی کانون های مساجد هرمزگان نام برد و گفت: اولین گام در این کمیته، پس از شناسایی پتانسیل و ظرفیت ها، برگزاری دوره آموزشی با بکارگیری از مربیان بومی است.

 

جذب جوانان از طریق هنر رسالت اصلی کانون های مساجد است

 

امام جمعه میناب از مدیران کانون های فرهنگی هنری به عنوان آبادگران معنوی مساجد یاد کرد و گفت: کانون های مساجد کارهای فرهنگی را برای انتقال مفاهیم دینی در قالب های زیبا و جذاب هنری ارائه می دهند که از تاثیرگذاری خوبی برخوردار است.

 

حجت الاسلام و المسلمین محسن ابراهیمی نیز با استناد به آیه شریفه «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَـئِكَ أَن یَكُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِینَ» (التوبة - آیه 18 )، اظهار کرد: شما خادم مساجد هستید و این توفیق بزرگی است و بابت این کار باید یه خود افتخار کنید.

 

وی با اشاره به اجرای برنامه های خوب و اثرگذار کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان میناب، افزود: کار کانون های فرهنگی هنری در راستای انتقال مفاهیم دینی در قالب های زیبای هنری که موجب جذب نوجوانان و جوانان به مساجد می شود مصداق آیه 18 سوره توبه در رابطه با آبادانی خانه های خداست.

 

امام جمعه میناب ادامه داد: جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و مباحث دینی از طریق قالب های متنوع هنری از رسالت های مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی از پیگیری برای اجرای طرح محلات اسلامی در شهرستان میناب خبرداد و گفت: در این طرح ظرفیت ها، پتانسیل و چالش های فراروی مساجد شناسایی می شود و سپس با دعوت از مسئولان در مساجد به مشکلات محله رسیدگی خواهد شد و کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در این طرح نقش آفرین باشند.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی با تاکید بر تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزود: کانون های فرهنگی هنری باید براساس نیاز روز جامعه تولید محتوا داشته و برنامه ساز باشند.

 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری باید با بهره گیری از هنر به صورت تخصصی به موضوعات بپردازند، عنوان کرد: کانون های فرهنگی هنری رابط نیز باید برای خود و کانون های پیرامون خود تولید محتوا داشته باشند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میناب از مدیران کانون ها خواست برنامه های سال آینده خود را در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرار دهند تا به تصویب شورای فرهنگ عمومی برسد و از ظرفیت ادارات و نهادها برای اجرا آنها استفاده شود.

 

وی افزود: آثار فرهنگی و هنری کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با اولویت بررسی مشکلات و آسیب های محلات و روستا تولید شود.

 

گفتنی است در این نشست حکم سرشبکه و ۱۴ رابط منطقه ای شهرستان میناب اعطا شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1238268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha