زمین‌های مازاد ادارات در اختیار نهادهای فرهنگی قرار گیرند

رشیدی‌پور گفت: زمین‌های مازاد ادارات در اختیار نهادهای فرهنگی از جمله کتاخانه‌های عمومی قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، عبدالله رشید‌ی‌پور پیش از ظهر چهارشنبه(16 آذرماه) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری استان برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان دستگاه‌های مختلف زمین‌های مازاد خود را برای استفاده کارهای فرهنگی در اختیار نهادهای فرهنگی از جمله کتابخانه‌های عمومی استان قرار دهند.

 

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر در اکثر شهرهای استان زمین‌های مازاد زیادی در اختیار برخی از دستگاه‌ها قرار دارد که بلا استفاده است، افزود: باید تلاش کنیم این زمین‌ها را ساماندهی کرده و به مکان‌هایی فرهنگی برای استفاده مردم تبدیل کنیم.

 

وی  با بیان اینکه امروز کتابخانه‌ها به پاتوقی فرهنگی برای آحاد جامعه تبدیل شده‌اند، بیان کرد: می‌طلبد همه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در این زمینه ورود کرده و برای ایجاد کتابخانه در مناطق مختلف شهری و روستایی تلاش کنند که همین استفاده از زمین‌های مازاد خود قدم بزرگی در این راستا است.

 

رشیدی‌پور اضافه کرد: در حال حاضر سرانه مطالعه ما پایین است و همین امر منجر به همراهی عده‌ای افراد ناآگاه با گروه‌های معاند و ضد انقلاب شده است که دشمن نیز از این مساله سوءاستفاده می‌کند و فضای فرهنگی ما را مورد هدف قرار داده است، لذا وظیفه ما در این راستا بسیار سنگین است.

 

شهردار سنندج نیز در این جلسه با اشاره به پرداخت نیم درصد درآمدهای شهرداری‌های به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی گفت: شهرداری سنندج در این راستا به وظیفه قانونی خود عمل کرده و از سال ۱۴۰۰ تاکنون سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به حساب کتابخانه‌ها واریز کرده است.

 

سید انور رشیدی با اشاره به انتخاب سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران اظهار داشت: اعطای این برند به هر شهری دلیل ماندگاری تا همیشه نیست بلکه هدف غایی آن تعمیق بخشی به کتاب و کتابخوانی در آن شهر است.

 

وی اضافه کرد: شهرداری سنندج آمادگی دارد تمام پارک‌ها، بوستان‌ها و فضاهای شهری را در اختیار ادارات فرهنگی برای این موضوع مهم قرار دهد.

کد خبر 1238275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha