مهارت‌آموزی صنایع‌دستی در کردستان ارتقا می‌یابد

گویلیان گفت: با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای استان، آموزش مهارت‌های حوزه صنایع‌دستی در کردستان ارتقا می‌یابد.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، یعقوب گویلیان عصر چهارشنبه(۱۶ آذرماه) در نشست با مدیرکل فنی ‌و حرفه‌ای استان اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار باید ضمن تولید و ترویج آثار ارزشمند هنری، به تربیت هنرمندان جدید و توانمندسازی صنعتگران این حوزه پرداخته شود.

 

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان بر تعامل هرچه بیشتر دو مجموعه در خصوص ارائه آموزش‌های مهارتی در حوزه صنایع‌دستی تاکید کرد و افزود: هدف از برگزاری این نشست ارتقای توانمندی‌های علمی، مهارتی و شایستگی‌های شغلی در شاغلان و هنرجویان حوزه صنایع‌دستی و همکاری در برگزاری هرچه بهتر مسابقات ملی مهارت در استان است.

 

 

وی عنوان کرد: امید است با استفاده از پتانسیل‌های اداره‌کل فنی و حرفه‌ای کردستان در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، شاهد شناسایی استعدادها و ارتقاء جایگاه واقعی این صنعت ارزشمند در استان باشیم.

 

 

مدیرکل فنی‌ وحرفه‌ای کردستان هم در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در اشاعه فرهنگ مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری در منطقه، خواستار تعامل هرچه بیشتر هر دو اداره در راستای ارائه آموزش‌های مهارتی شد.

 

 

وکیلی با بیان اینکه آموزش یکی از اساسی‌ترین نیازهای جامعه امروز است، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های مهم اداره‌کل فنی و حرفه‌ای کردستان سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش مهارت به نیروهای جوان وعلاقه‌مند است.

 

 

مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای کردستان یادآور شد: این مجموعه آمادگی دارد تا با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با برگزاری دوره‌ها و مسابقات مهارتی، نیاز‌های آموزشی علاقه‌مندان به صنایع‌دستی را برآورده کند و زمینه معرفی این هنر و اشتغال کارآموزان این حوزه را فراهم سازد.

کد خبر 1238341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha