اعلام فراخوان جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان در کردستان

شریفیان از اعلام فراخوان سی‌و‌سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در کردستان خبر داد و گفت: دانشجویان تا پایان آذرماه فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام خود در این جشنواره اقدام کنند.

محمدابراهیم شریفیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، اظهار کرد: سی‌و‌سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان همزمان با سراسر کشور در استان کردستان برگزار می‌شود.

 

 

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان استان کردستان از اعلام فراخوان سی‌و‌سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در سطح استان خبر داد و افزود: دانشجویان تا پایان آذرماه فرصت دارند تا نسبت به ثبت‌نام خود در این جشنواره اقدام کنند.

 

 

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره قرآنی در دو مرحله استانی و کشوری بیان کرد: سی‌و‌سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در ۱۰ بخش و ۴۹ رشته برگزار خواهد شد.

 

 

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان استان کردستان اعلام کرد: بخش‌های آوایی، معارفی، پژوهشی، فن آوری و رسانه‌ای، هنری، ادبی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و بخش نوآفرینی قرآنی(استارت آپهای قرآنی) از بخش‌های این دوره از جشنواره قرآنی است.

 

 

شریفیان بخش آوایی را مهم‌ترین بخش این جشنواره دانست و یادآور شد: رشته‌های بخش آوایی شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل قرآن کریم، حفظ جزء ۳۰ حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم، حفظ ۵ جزء قرآن کریم، اذان، تواشیح و همخوانی قرآن کریم می‌باشد.

 

 

وی ايجاد انس و الفت هر چه بيشتر دانشجو معلمان با قرآن و سيره معصومين (ع)، اعتلای اخلاق، ايمان و بصيرت ديني دانشجو معلمان، تشويق و حمايت از نخبگان قرآني دانشگاه و معرفی به جامعه قرآنی، الگوسازی دانشجو معلمان برای ساير اقشار جامعه در حوزه فعاليت‌های قرآن و عترت و حاكميت گفتمان قرآن و عترت در حوزه آموزش و پژوهش دانشگاه را از اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

 

 

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کردستان، به شرایط شرکت در سی‌و سومین جشنواره دانشجو معلمان فرهنگیان پرداخت و عنوان کرد: اشتغال به تحصیل، هر دانشجو می‌‌تواند حداکثر در یک رشته انفرادی و یک رشته گروهی شرکت کند و دانشجو معلمانی که در یکی از رشته‌‌های مرحله کشوری دوره قبل حائز رتبه اول شده‌اند، مجاز به شرکت در همان رشته نیستند.

 


وی تصریح کرد: دانشجو معلمانی که در یکی از مقاطع حفظ مرحله کشوری دوره‌­های پیشین حائز رتبه اول شده‌­اند مجاز به شرکت در مقطع پایین­‌تر نیستند و باید در مقطع بالاتر شرکت کنند.

 

 

شریفیان با اشاره به برگزاری مرحله استانی این جشنواره در اواخر بهمن‌ماه و اوایل اسفندماه سال جاری یادآور شد: نفرات برگزیده به مرحله کشوری سی‌و‌سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان کردستان راه می‌یابند.

 

کد خبر 1238350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha