۲.۱ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات توانبخشی معلولان هزینه شد

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: از اول سال تاکنون دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تهیه وسایل کمک آموزشی از جمله ویلچر، عصا و سمعک و سایر وسایل پزشکی برای معلولان این استان هزینه شده است.

محسن توحیدی مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: در این بازه زمانی ۷۵۸ میلیون تومان نیز برای خدمات توانبخشی در زمنیه پزشکی، یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون تومان برای ساخت اندام مصنوعی و ۴۸۱ میلیون تومان برای مناسب سازی هزینه شده است.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی بیان کرد: در سال جاری، مستمری گروه هدف این سازمان حمایتی دو بار افزایش پیدا کرده که در اول امسال ۲۰ درصد به یارانه این گروه اضافه شد و از مهرماه سال جاری نیز ۳۰ درصد افزایش را شامل شد.

 

توحیدی مقدم افزود: اکنون سرانه مستمری ۵۸۲ هزار تومان است که به ازای هر یک نفر مبلغی اضافه شده و برای یک خانواده پنج نفر به بالا یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان واریز می شود.

 

وی ضمن گرامیداشت هفته معلولان گفت: شعار جهانی امسال راه حل های تحول آفرین برای توسعه فراگیر و نقش نوآوری در ایجاد جهانی دسترس پذیر و برابر است.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی اظهارکرد: ۲۴ هزار و ۲۲۰ پرونده مرتبط با معلولان در این سازمان وجود دارد که ۴۰ درصد آن شامل معلولان جسمی و حرکتی، ۲۲ درصد ذهنی و مابقی سایر گروه های معلولان است.

 

 

 

کد خبر 1238394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha